En totes les actuacions, els Bombers de Barcelona redacten un informe que resta a disposició de les persones afectades. Aquest informe serveix per tenir informació sobre el sinistre en cas que les persones afectades no es trobessin al domicili en aquell moment, per reclamar danys o bé per presentar-lo a les companyies asseguradores corresponents.

L’informe d’actuació se sol·licita per escrit indicant-hi l’adreça exacta i la data en què es va dur a terme l’actuació. L’informe s’envia per correu postal a la persona interessada en un termini aproximat de set dies.

La sol·licitud es pot presentar:

  • Com a instància en qualsevol oficina d’atenció ciutadana.
  • Al portal bcn.cat/tràmits.

 

POSSIBLES AFECTACIONS

Després d’un sinistre al propi habitatge o en algun habitatge de la comunitat de veïns, pot ser que s’hagin produït afectacions de diferents tipus:

Afectació estructural:

En cas que l’edifici hagi patit alguna afectació estructural que comprometi la seguretat, es poden donar les situacions següents:

  • En els casos que sigui possible, els bombers prendran mesures provisionals com precintar algunes zones afectades o apuntalar-les; i es podrà seguir habitant a l’edifici fins que la propietat es faci càrrec de les reparacions.
  • En els casos en què no sigui possible l’aplicació de mesures per garantir la seguretat estructural de tot l’edifici o bé d’una part es desallotjaran alguns habitatges o bé la totalitat de l’edifici.

Afectació de serveis:

Si es veuen afectats els serveis bàsics (aigua, gas, electricitat) o la xarxa de sanejament d’aigües:

  • En el cas d’afectació de la instal·lació de gas, els bombers n’interrompran el subministrament i demanaran la presència urgent de la companyia subministradora per revisar la instal·lació al més aviat possible.
  • En el cas d’afectació de les instal·lacions d’aigua o electricitat dins de l’edifici, la propietat n’haurà de sol·licitar la reparació a una empresa autoritzada.

Afectació per aigua provinent de l’extinció de l’incendi o per danys en la instal·lació de subministrament d’aigua:

  • Com a conseqüència de l’extinció de l’incendi o a causa d’una fuita a les canonades, els pisos inferiors a l’afectat poden patir filtracions d’aigua durant les hores següents al sinistre. Es recomana l’ús de tovalloles a terra per protegir de noves filtracions els pisos inferiors, així com la desconnexió dels aparells electrònics i les línies elèctriques que es puguin veure afectats fins que s’aturi la filtració d’aigua.

 

RECOMANACIONS GENERALS

  • Contactar amb la nostra companyia d’assegurances, amb el propietari del pis o l’administrador de finques per determinar les cobertures de danys i l’allotjament temporal, i per demanar instruccions de cara al peritatge dels danys i els arranjaments tècnics necessaris.
  • En cas que calgui deixar temporalment el nostre habitatge per riscos associats al sinistre, demanar als bombers que ens acompanyin a recollir els objectes personals imprescindibles (documentació, medicaments, ulleres, audiòfons, diners o altres).
  • En cas que l’habitatge hagi quedat obert (porta d’accés o finestres) a causa del sinistre, contactar amb la companyia asseguradora per gestionar els serveis de reparació d’urgència necessaris. En cas de no poder-ho fer, contactar amb la Guàrdia Urbana per valorar la custòdia temporal de l’habitatge.

 

RECOMANACIONS PER INHALACIÓ DE FUM

En ocasions els símptomes per una possible intoxicació per fum o gasos poden aparèixer dies després del contacte, per això es aconsellable anar a un centre hospitalari davant l’aparició dels símptomes següents:

  • Molèsties respiratòries o tos persistent.
  • Mal de cap moderat o intens
  • Nàusees, marejos o vertigen
  • Diarrees, especialment en nens
  • Sufocacions
  • Trastorns visuals o auditius