You are here

El confinament s’està fent llarg per molts de vosaltres, per això us deixem aquí uns consells de salut per tal que el pugueu passar de la millor manera possible!

DESCONNECTAR

– Reduïu el nombre de vegades que mireu, llegiu o escolteu notícies que us poden produir angoixa.

– Feu tècniques de relaxació diàriament: respiracions profundes, escoltar música o fer activitats o moviments que us facin sentir bé.

PARLAR CADA DIA AMB PERSONES DE CONFIANÇA

Parleu per telèfon, per WhatsApp o feu videotrucades cada dia amb les persones que estimeu, de confiança, sobre les preocupacions, sobre les activitats que feu i sobre com us sentiu.

– Tingueu a mà una llista amb els telèfons del CAP, dels familiars, del taxi…

– Demaneu que us comprin les coses que necessiteu (menjar, medicació, etcètera) i que us les portin a casa i les deixin al replà.

CUIDAR-SE I GAUDIR

– Centreu-vos en el dia a dia, viviu el moment, busqueu les coses positives, penseu que tot això passarà.

– Dutxeu-vos diàriament, vestiu-vos i arregleu-vos.

– Feu activitats que us agradin: llegir, cosir, fer passatemps, cuinar, escoltar música, ballar, escriure, pintar, mirar pel·lícules…

– Si en teniu, sortiu a la terrassa o al balcó. Obriu les finestres diverses vegades al dia i que us arribi directament l’aire i el sol (és necessari per produir vitamina D).

Dormiu entre vuit i nou hores.

– Preneu la medicació habitual i feu els mateixos controls a casa que feu normalment.

MENJAR SA

– Prepareu àpats saludables, amb hortalisses, fruites fresques i de temporada, llegums i aliments integrals.

– Tingueu molta cura amb la higiene de mans, aliments i superfícies de la cuina.

– Netegeu fruites i verdures afegint a l’aigua unes gotes de lleixiu segons les recomanacions habituals.

– Cuineu bé la carn.

Beveu aigua sovint. També infusions, brous o sucs de verdures.

– És millor no beure alcohol. No fumeu.

– Planifiqueu els àpats i feu una llista de la compra setmanal per donar a la persona que us doni suport per anar a comprar.

MOURE’S

– Camineu pel passadís i les habitacions diverses vegades cada dia.

– Aixequeu-vos de la cadira cada hora i moveu-vos un parell de minuts.

– Feu estiraments o exercicis flexionant els turmells i els genolls.

– Feu una taula d’exercicis físics diaris senzills.

DEMANAR AJUDA

– Si us sentiu angoixats o estressats, demaneu ajuda (a la família, a les amistats o al vostre centre de salut de referència).

Trobareu aquests i altres consells actualitzats segons les fases de desconfinament a: https://www.barcelona.cat/covid19/ca/consells-de-salut