Visita gamificada per conèixer el Castell i el seu paper en la història de Barcelona. A través dels fets històrics i els seus protagonistes, l'alumnat mantindrà un diàleg amb l'entorn per interpretar el Castell com un element clau de l'evolució de Barcelona.
CONTINGUT
- Les parets ens parlen: a partir de la lectura de diferents imatges i textos dels calabossos, farem una reflexió de la història individual dels empresonats. I serà un punt de partida pel qual reflexionarem sobre la guerra i els conflictes bèl·lics.
- Què ens diuen els símbols? A través d’anàlisis de diferent simbologia franquista, republicana i anarquista aprendrem a llegir imatges simbòliques i a interpretar-les.
- Barcelona al llarg del temps: evolució històrica de la ciutat, de Barkeno fins avui dia.
A través d'una ginkama els alumnes hauran de superar diferents proves per poder conèixer els enigmes del castell a través de jocs de paraules, trencaclosques i codis.
OBJECTIUS D’APRENENTATGE
- Descobrir l’entorn del Castell i la importància de la seva ubicació al llarg de la història.
- Valorar i apreciar la història del Castell de Montjuïc, com a patrimoni per als seus ciutadans.
- Despertar l’interès de l’alumnat per entorns de patrimoni històric i cultural.
- Treballar la reflexió sobre el conflicte, la tolerància i el diàleg.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
- Competències de l'àmbit de l’expressió oral i capacitat discursiva.
- Competències d’anàlisis visual i de l’entorn.
- Competències de reflexió, anàlisis d’informació i deducció.