Informació General
Informació i recursos generals

 Us oferim informació general i  un seguit de recursos que poden ser útil aquest dies:

Serveis Socials: Necessites ajuda?

 

El Centre de Serveis Socials que està obert al districte de Sant Andreu és:

 

Centre de Serveis Socials CSS Sant Andreu. 

 

Els horaris d’atenció són de 9 a 14:30. I el telèfon és el 936197311

 

 

Canal Salut Generalitat de Catalunya

 

Agència de Salut Pública: Preguntes i respostes sobre COVID19.

  • La meva salut: Consultes, tràmkts, baixesi altes laborals i altres tràmits. Telèfon d'atenció 900 053 723 (gratuït)
  • Receptes mèdiques i nova medicació
  • L’Ajuntament de Barcelona i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya han activat un servei de suport emocional i psicològic (COPC). Pots trucar al telèfon 649 756 713 i l’horari és de dilluns a diumenge de 9h a 20h                           
    • Suport emocional als autònoms i autònomes: el número de telèfon és el 900 505 805 (amb clau d’accés AUTONOMS2020) i funciona de les 6h a les 24h    

    • Suport emocional a les treballadores de la llar i cures: el número de telèfon és també el 900 505 805 (amb clau d’accés DOMICILIO2020) i funciona de les 6h a les 24h. Per a dubtes sanitaris de protecció: 93 413 25 55 en horari de dilluns a divendres de 8h a 15h.

        Suport psicològic per al personal en serveis essencials: al número de telèfon 935 678 856 en horari de dilluns a diumenge de 9h 20h

    Truca i podràs parlar amb una psicòloga: 685 72 19 01 en horari de Dilluns a Divendres de 9h a 17h

    A més, la Generalitat ha habilitat una pàgina web- aplicació per cuidar la nostra salut psicològica i mental: Gestió emocional Catsalut

 

Barcelona Cuida: Informació per a les treballadores de la llar i famílies cuidadores. 

Mesures municipials de Suport Social COVID19: Violència masclista, Gent Gran, Àpats a domicili, Habitatge, Beques menjador, Drets energètics, Serveis Socials, Suport Emocional, SAIER, Serveis funeraris, i més serveis...

Més informació d'atenció Social:

Més informació sobre Violència masclista: 

Més informació sobre Gent Gran:

Més informació d'habitatge:

  • Sindicat de Llogateres ha habilitat un correu per centralitzar totes les situacions de famílies que no puguin pagar lloguer: covid19alquiler@gmail.com

    El Govern espanyol ha decretat que les companyies de subministraments bàsics (aigua, llum i electricitat) no podran tallar el subministrament a ningú mentre estigui en vigor l’estat d’alarma pel coronavirus.
  • Tall de subministrament per impagament
  • Consultes
  • Ajuts per al pagament del rebut de l’aigua:

     La tarifa social es pot sol·licitar en qualsevol moment a la companyia que presti el servei d'abastament d'aigua. A banda de les famílies afectades per la crisi econòmica derivada de la COVID-19, també està adreçada a famílies o persones amb les característiques següents:

    Unitats familiars en què tots els membres es trobin en situació d'atur.

    • Persones de més de 60 anys que siguin pensionistes de la Seguretat Social per jubilació, incapacitat permanent o viduïtat i que cobrin una pensió mínima.
    • Persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 75 %, o amb un nivell III de grau de dependència reconeguda per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials

Mesures municipals de Suport Econòmic COVID19: Informació d'ajuts i pagaments per l'economia  domèstica, Informació per a persones treballadores i empreses,...

 

Consells de Salut: Hàbits d'higiene, Informació animals de companyia, Rutines diàries i esport.

 

Informació del número a WhatsApp que aclareix dubtes sobre la Covid-19

Whatsapp Per interactuar amb aquest "bot" s'han d'escriure números de l'1 al 9 que corresponen a diversos tipus de dubtes, els quals el mateix número de WhatsApp enumera prèviament.

 

SOLVID:   Projecte col·lectiu per a la construcció d’un mapa col·laboratiu i d’un banc de recursos on-line sobre les iniciatives solidàries davant la crisi del COVID-19.

 

Barcelona ActivaServei d’informació laboral i econòmica davant la crisi de la Covid-19. 

 

 Barcelona posa en marxa un telèfon de suport emocional per a la ciutadania

 

JOVES: Serveis per a joves

  •  Servei InfoJove: 662 333 350 (telèfon), 697 436 097 (Whatsapp), 601 640 795 (assessoria acadèmica); 601 640 794 (assessoria laboral). De dilluns a dijous, de 10.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 17.00 hores; i divendres, de 10.00 a 15.00 hores. Correu electrònic: infojove@bcn.cat / educaciojove@bcn.cat / laboraljove@bcn.cat
  • Serveis de suport emocional

    -    Els punts “Aquí t’escoltem”. Es pot contactar telemàticament amb els punts per consultar qualsevol tema de caire emocional enviant un correu a consulta_aquitescoltem@bcn.cat o bé adreça’t a les referents de Sant Andreu via whatsapp al número 619019109 en horari de dilluns a Dijous de 9h a 13h i de 15h a 17h.

 

 

Barcelona Accessible: Inforamció bàsica de la COVID19 en lectura fàcil i locució

 Mesures TMB davant la COVID19

 

 

 

 

 

Compartir