52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!

52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!

Documental del mes: Fragments d’una biografia amorosa

CC Tomasa Cuevas - Les Corts, CC Ateneu Fort Pienc, CC La Casa Elizalde i Auditori Sant Martí
24, 29 i 30/04/2025
  • Cinema

Un viatge íntim per l’amor, la memòria i la identitat

Sébastien, Jeanne, Laurent, Ariane, Rebecca, Anne, Jean-Philippe, Anna, Bianca, Marina, Marco, Caroline... Fa més de trenta anys que la cineasta Chloé Barreau (París, 1976) filma totes les seves històries d’amor. Potser per recordar-se’n, potser perquè ja des dels setze anys portava el cinema dins i sabia que, en algun moment o altre, en sortiria una pel·lícula.

D’entre tot el material gravat durant dècades i d’entrevistes a antics amants filmades al cap del temps, en surt el documental Frammenti di un percorso amoroso (Itàlia, 2023). Enamoraments, vincles profunds, passió... però, què recorden els altres? Com expliquen la mateixa relació des del seu punt de vista?

Barreau explora els records a través d’un arxiu personal de gravacions, fotos i escrits recopilats durant més de tres dècades, buscant entendre les seves relacions i la pròpia identitat. Reconstrueix, davant dels ulls de l’espectador i amb la col·laboració de les exparelles, la història afectiva comuna. El resultat és una reflexió madura sobre l’amor, la vida i la subjectivitat de la memòria amorosa.

Llicenciada en Literatura Moderna per la Universitat de la Sorbona, ha escrit i dirigit curtmetratges, especials de televisió, docusèries... Ha treballat durant anys per a prestigioses marques, així com en pel·lícules i pòdcasts més personals com el film La faute à mon père (França, 2012), on narra l’escàndol als anys setanta que va suposar el seu naixement, filla d’un sacerdot i una infermera o Stardust memories (Itàlia, 2008), una pel·lícula en primera persona sobre la memòria dels llocs.

El documental del mes d’abril, es pot veure a la Xarxa de Centres Cívics de Barcelona al voltant de Sant Jordi a les pantalles del CC Tomasa Cuevas – Les Corts (24/04 – 17.30 h), al CC Ateneu Fort Pienc (24/04 – 19.00 h), al CC La Casa Elizalde (29/04 – 19.00 h) i a l’Auditori Sant Martí (30/04 – 19.00 h). Les entrades, gratuïtes, es poden reservar des dels enllaços anteriors.

Activitats relacionades