52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!

52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!

Torna el Temporals amb 'Vivir bien Morir bien'

CC Pere Pruna
Del 12/09 al 08/11/2025 i 11, 18/10 i 06/11/2025
  • Art i exposicions

Aquestes propostes ja han passat

Una mirada artística sobre els conceptes de la mort i dels rituals funeraris

El CC Pere Pruna estrena el curs 2025 – 2025 amb una nova exposició dins del Temporals, el circuit de projectes d’art contemporani del Barcelona Districte Cultural que tracta els conceptes de la mort i els rituals funeraris.

El projecte Vivir bien Morir bien, de l’artista Nathalie Rey, neix de la constatació que sovint no es tenen eines per afrontar la mort, ni la pròpia ni la dels éssers estimats. La proposta convida a explorar rituals funeraris i gestions de cementiris d’arreu, no només per ampliar la mirada cultural, sinó per qüestionar unes pràctiques que han esdevingut mercantilitzades, artificials i poc respectuoses amb el medi.

La recerca obre la porta a imaginar formes alternatives d’acomiadar-se: més naturals, sostenibles i allunyades de la indústria funerària convencional. Es tracta de recuperar la mort com un procés íntimament lligat als cicles de la vida, capaç de generar vincles amb la natura i reduir la petjada ecològica.

Amb obres i activitats que barregen cos, materials orgànics i imatges poderoses, el projecte interpel·la directament l’espectador: com es vol viure, i sobretot, com es vol morir. La resposta pot transformar no només el dol, sinó també la manera de relacionar-se amb el planeta i amb els altres éssers vius.

L'exposició, que ja va visitar el CC Guinardó al primer trimestre d’enguany, arriba el 12 de setembre al Districte de Sarrià-Sant Gervasi. El 8 de novembre serà el darrer dia per veure la mostra al centre.

A banda de les obres exposades, el projecte proposa algunes activitats gratuïtes per completar l’experiència, com l'itinerari Passejada mortal (11 i 18/10 – 10.00 h) o la xerrada Una conferència debat sobre les diferents pràctiques funeràries (06/11 – 18.00 h). Coïncidint amb la festivitat de Tots Sants, aquest taller (25/10 – 12.00 h) servirà per parlar al públic infantil sobre la mort i els rituals funeraris.

Activitats relacionades