Més de 700 comerços de la ciutat han participat en la primera edició del programa formatiu "Obert al futur"

31/01/2014 - 12:00 h

El programa, impulsat per l'Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa , fa un excel·lent balanç de la seva primera edició.

“Obert al futur” supera totes les expectatives

El programa formatiu “Obert al futur”, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, tanca la seva primera edició superant totes les expectatives. Més de 700 comerços han rebut, entre març i desembre de 2013, formació gratuïta en gestió empresarial i capacitació tecnològica. En total s’han formalitzat 2.875 inscripcions – el doble de les previstes – i s’han impartit 243 càpsules i 729 hores de formació en tots els districtes de la ciutat.

D’aquesta manera, el programa ha complert l’objectiu pel qual va néixer: portar al territori un pla formatiu gratuït, que contribueixi a la professionalització del comerç i els serveis de proximitat.

Excel·lent valoració dels comerciants

La nota més baixa concedida a les càpsules ha estat el 7,95, fet que posa de relleu l’excel·lent acollida que ha tingut el programa. Les cinc càpsules amb millor nota han estat
“Com promocionar el teu bar o restaurant”
(9,02),
“Pautes per començar en el món de l’e-commerce”
(8,85),
“Integra els codis QR en l’estratègia de comunicació”
(8,83),
“Xarxes socials i món digital”
(8,82) i
“Més enllà de l’aparador: eines de màrqueting 2.0 “
(8,76).

La valoració mitjana dels docents també ha estat positiva. En total s’ha comptat amb la collaboració de 20 experts, que han atorgat una puntuació mitjana de 8,71.

El perfil de l’usuari: dona, de mitjana edat, autòctona i amb estudis post- obligatoris i superiors

El 66 % dels usuaris han sigut dones, en front del 34% d’homes. La procedència ha estat majoritàriament autòctona (92 %) i el nivell d’ estudis post obligatoris (48,38 %) i superiors (40,74 %). Pel que fa a l’edat, gairebé la meitat (49,19 %) tenia entre 40 i 54 anys, seguit de la franja d’edat que va dels 25 als 39 anys (31,37 %).

Màrqueting digital, l’itinerari amb més demanda

L’itinerari “Màrqueting Digital” és el que ha rebut el major nombre de participacions (55 %), seguit de l’itinerari 1 “Es el moment de fer canvis (35 %)”.

Escalfant motors per a una nova edició al març

Atès els bons resultats obtinguts en la primera edició del programa, el consistori ja treballa en una segona tongada de càpsules, que es posaran en marxa el proper mes de març. La nova programació, de 24 càpsules (9 noves, 5 adaptades i 10 de continuïtat), recull les noves demandes i peticions del sector.

Totes aquestes actuacions, iniciades mitjançant una mesura de govern municipal aprovada a principis de l’any passat, s’emmarquen en un dels objectius del
Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2012-2015
: impulsar sectors econòmics consolidats, establint Barcelona com a referent de qualitat. El comerç, segons aquest mateix Pla, és un sector clau d’activitat econòmica i d’equilibri territorial. En aquesta mateixa línia, el
Pla d’Impuls i Suport al Comerç de Barcelona
, aposta per un comerç innovador, modern i sostenible, on fomentar la innovació i l’adaptació a les TICs i l’impuls a la formació i la qualitat són eixos indispensables per aconseguir aquests objectius.