Més de 500 comerciants de la ciutat ja han participat en el programa formatiu "Obert al futur"

26/07/2013 - 00:00 h

El programa, que arribarà fins al desembre amb possibilitat de continuïtat, s'emmarca en el nou Pla d'Impuls i Suport al Comerç.

El programa “Obert al futur”, impulsat per la Regidoria de Comerç, Consum i Mercats de l’ Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, compta a dia d’avui amb un balanç molt positiu. Des de que es va posar en marxa el passat mes de març, hi han participat més de 500 comerciants que, a través de més de 130 càpsules gratuïtes, han pogut gaudir d’una àmplia oferta formativa gratuïta en gestió empresarial i capacitació tecnològica. La mitjana de participació és de 3 càpsules per comerciant.

Les classes, amb un promig de 15 participants, s’han desenvolupat a les diferents seus dels districtes i a equipaments municipals en horaris compatibles amb la jornada laboral dels assistents. Per sectors, l’alimentació i el tèxtil han estat els protagonistes, tot i que també hi ha hagut representants d’altres àmbits com les floristeries, les joieries, les copisteries o els centres d’estètica, mostrant així la pluralitat del comerç de la ciutat. En molt casos, l’aula s’ha convertit també en un espai de trobada i d’intercanvi d’experiències per un sector que busca recursos per afrontar la crisi.

Les càpsules més demandades

“En una botiga també s’innova! Casos pràctics”, “Més enllà de l’aparador: eines de màrqueting 2.0 per a petits comerços”,”Idees pràctiques per fer més atractiu l’interior del nostre comerç” o “Amb un bon servei, fidelitzem la clientela” són algunes de les càpsules més sol·licitades pels comerciants. També ho ha estat “Pautes per començar en el món de l’e-commerce”, que ha permès conèixer, a través d’un cas d’èxit, les eines per introduir-se en el món de les noves tecnologies, la nova era digital, l’e-commerce i els social media.

Totes aquestes sessions formen part de l’itinerari formatiu “És el moment de fer canvis”. L’oferta es completa amb quatre capítols més: “Màrqueting digital sectorial”, “Economia i Finances”, “Software de Gestió Empresarial” i “Inicia’t en”. En total, el programa ofereix un catàleg de 26 càpsules independents de 3 hores de durada: 10 dedicades a l’estratègia i gestió i 16 centrades en competències TIC.