Premi Barcelona Innovació Educativa al projecte Prometeus de Ciutat Vella

15/05/2018 - 14:35 h

Guardons. Un projecte de base comunitària del Raval ha estat guardonat amb els 'Premis Barcelona Innovació Educativa' de l’Ajuntament de Barcelona.

El passat 14 de maig va tenir lloc la primera entrega dels ‘Premis Barcelona Innovació Educativa’ creats per l’Ajuntament de Barcelona per reconèixer aquelles iniciatives innovadores en el desenvolupament de la ‘ciutat educadora’ que comportin una millora de la pràctica educativa i que contribueixin a promoure les oportunitats educatives i la inclusió social que entitats i centres educatius porten a terme a la ciutat.

El projecte Prometeus al barri del Raval ha estat reconegut Premi Barcelona Innovació Educativa. El premi ha estat atorgat pel treball a un projecte de base comunitària que busca transformar la tendencia del barri del Raval per tal de que el màxim d’alumnes tinguin l’oportunitat d’accedir i cursar amb èxit uns estudis universitaris.

El projecte es va iniciar el curs 2016-2017 i s’ha anat observant una tendència gradual dels joves del Raval cursant estudis universitaris mitjançant aquest projecte.

El projecte Prometeus ha estat impulsat per l’Associació Educativa Integral del Raval i El Periódico El Raval, juntament amb els dos instituts públics: el Milà i Fontanals i el Miquel Tarradell.
La taula de seguiment del projecte està constituïda, a més de les entitats impulsores, pel Districte de Ciutat Vella, pel Consorci d’Educació de Barcelona i per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona.
Juntament als membres de la Taula de seguiment, cal també comptar amb la participació de les universitats implicades UPF, UB, UAB i UPC.

Durant l’acte de lliurament, la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, ha remarcat que “aquests premis neixen des de la convicció que cal reconèixer la tasca quotidiana que es fa des de molts àmbits en aquesta ciutat, volem que sigui una empenta al treball que a vegades sembla invisible. Quan parlem d’innovació, no ho fem des de la perspectiva dels que ho fan molt bé en competència amb els altres, sinó dels que generen pràctiques que puguin ser exemple per als altres i que proporcionen eines que reforcen la cohesió social”.