Promoting retail diversity and local commerce
Línia estratègica
01Promoure la diversitat comercial i el comerç de proximitat
Donada la centralitat i la intensitat de visitants que rep Ciutat Vella, el comerç ha experimentat una especialització cap al públic turístic que ha portat a una pèrdua de diversitat de l’activitat comercial. El comerç al Districte ha de poder trobar un equilibri entre la demanda turística i les necessitats d’aquells i aquelles que hi viuen i treballen, així com donar resposta als barcelonins i barcelonines que encara mantenen el centre de la ciutat com un espai de compra referencial. Un desenvolupament comercial al servei de les persones és aquell que vetlla en la mesura del possible per una oferta comercial que respongui a aquestes necessitats.
En aquest sentit, el suport al comerç local i de proximitat esdevé fonamental. Aquest Pla entén el comerç de proximitat com aquell establiment particular (no cadenes ni franquícies) dedicat a atendre necessitats diverses de la població. Són les botigues de tota la vida, però també nous establiments d’emprenedors particulars o PIMEs que ofereixen béns i serveis necessaris per al veïnat i/o la resta de barcelonins i barcelonines. En un Districte amb tantes cadenes comercials i franquícies i tan adreçat a l’oferta de béns i serveis per al turisme, promoure aquest tipus d’establiments ens ajuda a preservar el model comercial tradicional. Un model valuós perquè promou la particularitat per sobre de l’homogeneïtzació, el tracte personal sostingut, i perquè aporta un gran valor social contribuint a la vertebració i la cohesió social dels barris. Així, aquest Pla pretén també donar suport, preservar i promoure aquest tipus de comerç i posar en valor l’ofici de botiguer i botiguera.
Aquest Pla entén la promoció de l’oferta comercial diversificada i el suport al comerç de proximitat, doncs, no només com un eix principal del desenvolupament econòmic, sinó també com una estratègia clau que pot contribuir a frenar la marxa de veïns i veïnes de Ciutat Vella cap a altres zones de la ciutat.
Les accions que contempla aquest Pla per promoure el teixit comercial es desenvoluparan en coordinació amb la Direcció de Comerç i l’Institut Municipal de Mercats.

2018Mesura plurianual 2016, 2018, 2020

2018Mesura plurianual 2016, 2017

2018Mesura plurianual 2016-2021

2018Mesura anual 2017

2018Mesura plurianual 2016 - 2018

2018Mesura plurianual 2017-2021

2018Mesura plurianual 2016-2021

2018Mesura anual 2017

2018Mesura plurianual 2017-2021

2018Mesura plurianual 2017, 2018

2018Mesura plurianual 2017-2018