Línia estratègica

OE. 20 Fomentar la diversificació comercial al barri Gòtic

Per la seva centralitat, oferta d’activitats i atractius patrimonials i urbans, el barri del Gòtic ha concentrat en els últims anys una bona part de l’activitat turística de la ciutat. Amb la reducció del turisme provocada per la crisi de la Covid19 el barri ha patit un canvi important que eminentment s’observa amb el gran augment del nombre de persianes abaixades.

 

Segons l’informe elaborat per GESOP al març de 2021 i encarregat pel Districte de Ciutat Vella sobre l’impacte de la Covid19 al comerç i la restauració de Ciutat Vella, el Gòtic ser el barri més afectat pel tancament d’establiments. Uns 825 establiments haurien deixat de funcionar -aproximadament el 38% dels establiments inactius que s’estima que hi ha a tot el districte de Ciutat Vella- i entre aquests, almenys 407 haurien tancat definitivament al barri.

 

Davant aquesta situació, aquest Pla pretén fomentar el comerç de proximitat al Gòtic prioritzant l’atenció a les necessitats de la població resident i treballadora i tornant la centralitat del barri al seu veïnat, entenent que el comerç més resilient és aquell més connectat amb la vida veïnal i menys orientat al monocultiu turístic.En aquest sentit, en un barri en el que tradicionalment han conviscut cadenes comercials i franquícies i tan adreçat a l’oferta de béns i serveis per al turisme, es fa necessari promoure noves accions que ajudin a promoure el comerç de proximitat.

 

Projectes/Accions

  • Creació d’una cartera pública d’LPB al barri Gòtic
  • Instal·lació de projectes econòmics locals en planta baixa
  • Acompanyament  i seguiment dels projectes econòmics instal·lats a locals en planta baixa

Indicadors

  • Nombre de locals adquirits en propietat per part de l’Ajuntament al barri Gòtic
  • Nombre de projectes instal·lats en locals en planta baixa – BPO i IQF- al Gòtic
  • Nombre de projectes econòmics acompanyats al Gòtic