Adaptar-se al client, la fórmula de Cistelleria Siscart per mantenir viu un comerç centenari
Quan
29/03/2018
La cistelleria Siscart és un comerç centenari que s’ha adaptat a les necessitats del client com a fórmula per arribar fins els nostres dies. Gràcies a l’aparador virtual de la seva pàgina web i el perfil de la xarxa social Facebook, els seus clients veuen els productes, les novetats, en fan encàrrecs i la cistelleria en fa la venda i l’enviament als compradors, encara que el web no disposi de moment de plataforma de venda on line. Però els productes s’envien fins i tot a Rússia, per exemple, com explica la Joana Siscart, propietària de l’establiment, a propòsit de vendes que ha fet recentment. Adaptar-se i ser actiu amb la comunitat, amb el barri. La cistelleria Siscart és un referent comercial del carrer de la Creu Coberta de Barcelona.
“Sempre procuro disposar dels productes que se que em demanaran els meus clients, o els que em penso que necessitaran. L’adaptació al client és la clau. I també la constància”, subratlla. Siscart és una cistelleria implicada amb la comunitat, membre de l’associació comercial de Creu Coberta, i participant del projecte educatiu “el comerç i les escoles”, en què els escolars de la ciutat participen de l’experiència de conèixer directament les botigues i als seus comerciants, tot aprenent de primera mà els valors del comerç de proximitat.
Un comerç que, com diu la seva propietària “fa cent anys que la gent quan passa al davant hi troba cistells” –de ràfia, palma o de castanyer-, tot i que amb el temps va evolucionar i va integrar també altres tipus de productes, com ara persianes –un dels articles que més en ven, amb molts dissenys actuals-, catifes o cadires.
Comerç associat
Formar part de l’associació comercial dela Creu Coberta també és un factor positiu de sosteniment i creixement del negoci, ja que els establiments es beneficien d’activitats que s’hi s’organitzen, i enforteix la seva veu. “Ens donem suport mútuament, un comerç a un altre, ens retroalimentem, perquè les botigues no estan aïllades”, apunta la Joana.
El pare de la Joana Siscart va néixer el 1916 a la mateixa botiga del carrer de la Creu Coberta, 123, tot i que la besàvia ja hi treballava amb productes de cistelleria. Un negoci que ha estat testimoni dels canvis històrics i comercials al “carrer comercial més llarg d’Europa”, com agrada de dir als comerciants del barri.
És una botiga de barri i que fa barri, tot i que entre els seus clients també n’hi ha d’altres ciutats del país. La tecnologia i la xarxa li han proporcionat d’altres compradors. Rep per correu electrònic les comandes i les serveix amb enviaments a través dels operadors logístics. Google va seleccionar la Cistelleria Siscart quan va fer la presentació a Espanya de les visites virtuals a l’interior dels comerços.
Internet, una revolució comercial
La Joana assenyala que Internet, en el món del comerç, estableix canvis i a més de forma molt ràpida, “una autèntica revolució” que en la seva opinió afecta de ple al comerç, amb noves pautes de compra, de consum, que cal tenir en compte. Un repte, al que cal sumar altres elements, com ara els canvis en el comerç familiar quan les últimes generacions emprenen altres opcions professionals.
Per una altra banda, la Joana Siscart, destaca l’excepcionalitat de Barcelona com a ciutat de comerç, davant del gran volum de botigues que tradicionalment acull la ciutat, un fet que al seu parer mostra la gran vitalitat del sector i el seu rellevant pes en l’economia de la ciutat.
Vídeo Reportatge: L'experiència de Joana Siscart, propietària de Cistelleria Siscart.
Web: Cistelleria Siscart