Amb el premi ‘Barcelona Comerç’, la botiga ‘Loisaida’ va guanyar un reconeixement i suport dels seus proveïdors

Quan

4/7/2017

La botiga ‘Loisaida’, amb l’Enric Vivas al capdavant com a propietari d’un negoci de venda de roba i brocanteria al cor del barri del Born, es va endur el 2016 el premi “Comerç de Barcelona” a l’establiment comercial. La ciutat reconeixia així aquest comerç del carrer Flassaders 42 amb poc més de dos llustres d’història, i ho feia tot argumentant la selecció dels productes de confecció a la venda en una combinació multimarca i els objectes antics de segona mà, el mobiliari –recuperat i reciclat-, la música que ofereix, editada en col·laboració amb una discogràfica, i en conjunt per la seva coherència comercial i posada en escena. Una “proposta diferent” és com el jurat del premi va acordar definir aquest comerç.

Ara, fins al 14 de juliol, tots els propietaris de comerços de Barcelona estan convidats a participar com a candidats al premi de 2017, una iniciativa amb què es vol reconèixer el comerç local barceloní i fomentar l’activitat comercial. Un premi que s’atorga a qui amb la seva actuació comercial fa de Barcelona una ciutat amb un comerç de referència. Podeu consultar les bases i fer la vostra inscripció a:  “20 edició Premis Comerç de Barcelona”.

A més del reconeixement que va significar el premi per a aquest negoci, el guardó també va representar per al seu propietari un gran suport i aval econòmic: “En saber-se que havíem guanyat aquest premi, els meus proveïdors, que ja hi confiaven, em van transmetre encara amb més confiança tot el seu suport per continuar endavant”, diu Vivas. El cas és que, segons explica, des d’aleshores li han donat grans facilitats per a l’adquisició de gènere i el seu pagament, fet que li proporciona un gran marge de maniobra a l’hora d’adquirir i reposar els productes.

Valor afegit 

‘Loisaida’ és un nom que vol evocar el del barri novaiorquès del Lower East Side en una interpretació lingüística barreja de castellà i anglès –l’spanglish. El local en què es troba és part de l’antiga fàbrica de la moneda de Barcelona al barri del Born –la Seca, que és com es coneix-, i l’espai ja aporta part del seu encant. Però el veritable “valor afegit” –assenyala el seu propietari- l’atorga la presència de marques de roba de qualitat, que “mai estan per sobre del producte, que és el que mana”. En la selecció multimarca que fa l’Enric Vivas destaca la presència de marques catalanes com ara Pou Nou, StJor, Clementina, Torras o Rien de Rien, per exemple. Hi ha marques catalanes, espanyoles i europees. Mentre posa la botiga a punt per a les rebaixes, l’Enric prepara nous plans de creixement empresarial del seu negoci, una idea que espera que aviat es pugui fer realitat.

Assessorament empresarial rebut amb el premi

Junt amb el guardó, la concessió del premi Barcelona Comerç inclou un assessorament tècnic a escollir pel comerciant entre quatre especialitats: Eficiència i sostenibilitat, Innovació, Màrqueting Digital i Xarxes Socials i Màrqueting Visual. L’Enric Vivas va apostar per les especialitats de màrqueting. Experts en aquesta disciplina van impartir coneixements sobre posicionament a Internet, comunicació i xarxes socials en diverses sessions fetes al mateix establiment. L’ensenyament li va servir, segons explica, per assegurar les accions de comunicació que ja estava realitzant, per exemple, a les xarxes socials i preparar-ne de noves. I encara continua aprenent, ja que diu que segueix repassant el temari que li van facilitar.

La botiga té roba per a home i per a dona, distribuïda en dos espais. “Així mentre les dones miren i compren, els homes estan distrets”, apunta Vivas. Perquè a més de camises, polos, bruses, pantalons, vestits o fulards, repartits arreu de la botiga hi ha mobiliari on hi ha exposats un miler d’objectes antics a la venda, des de càmeres fotogràfiques a despertadors, molinets de cafè, telèfons antics, còmics, ulleres, joguines, curiositats i xocolata! Entre les curiositats, un carnet expedit per la Generalitat l’any 1935 a una dona perquè pogués exercir el seu dret a vot.

Vintage i més

Hi ha objectes que es poden definir com a estil “Vintage”, però l’Enric apunta que aquesta categoria només representa una part del que té a la botiga. “Atrau l’interès de moltes persones però també tenim altres estils”. Pels altaveus sonen peces musicals dels anys 50 i 60, entre d’altres èpoques. I si als clients els agrada, la poden comprar en format CD. Aquest detall és fruit d’un acord que encara es manté entre la botiga i una discogràfica que les edita. 

La majoria dels clients de ‘Loisaida’ són visitants estrangers de pas per Barcelona. Principalment dels països del nord d’Europa, com ara suecs, noruecs, alemanys i belgues.  Representen la major part de la facturació del seu negoci, afirma. Així que els seus plans passen per atraure públic barceloní. ‘Loisaida’ proposa continuar el passeig dins de la botiga, tot descobrint un comerç diferent amb productes de qualitat. Descobriment i emoció amb una posada en escena atractiva.

 

botiga ‘Loisaida’
botiga ‘Loisaida’
botiga ‘Loisaida’
botiga ‘Loisaida’
botiga ‘Loisaida’