Informació per a la justificació de subvencions per a la transformació digital del comerç

Quan

18/09/2018

Durant el pròxim mes d’octubre està previst que es doni a conèixer la resolució sobre les subvencions atorgades per a projectes de transformació digital del comerç i associacions de comerciants. Aquesta informació es comunicarà a través del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i es facilitarà també per aquesta pàgina web de Comerç de Barcelona i la de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona.

Actualment, s’està treballant en la fase de valoració de les sol·licituds presentades per part dels comerços i les associacions de comerciants de Barcelona, d’acord amb les bases de la convocatòria publicades el 10 d'abril de 2018 i en les quals el dia 2 de juliol finalitzava el termini per presentar sol·licituds.

L’Oficina d’Atenció a les Empreses (OAE) va ser l’escenari dilluns 17 de setembre d’una sessió informativa amb els professionals del comerç, tant particulars com responsables d’eixos i associacions comercials de la ciutat. Els tècnics de la direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona van exposar el procediment que caldrà seguir a partir de la concessió de les subvencions, ja que cal justificar-les d’acord amb el procediment establert en les bases de la convocatòria.

Resolucions al BOPB

A la resolució provisional al BOPB que informarà de la concessió de les subvencions, pot requerir-se informació complementària sobre les sol·licituds presentades. En aquest cas, comerciants i associacions disposaran de 10 dies per poder-la lliurar. Si no es requereix cap més informació, la resolució es considerarà definitiva. Analitzada la informació complementària, s’informarà també a través del BOPB amb una resolució definitiva. Cal subratllar que totes les persones que han sol·licitat una subvenció podran presentar al·legacions a les resolucions si així ho consideren.

El pagament efectiu de la subvenció s'efectuarà en posterioritat a la resolució definitiva. Després, comerciants i associacions hauran de justificar el destí de les subvencions que rebin mitjançant una memòria d’actuació (iniciatives i projectes d’implantació durant 2018), una memòria econòmica i les factures de les despeses realitzades (també amb data de 2018, i presentades a través de les Oficines d’Atenció al Ciutadà-OAC). En cas que un comerç o una associació no hagi portat a terme la totalitat del projecte en termini o la despesa total del projecte executat és inferior al previst, caldrà presentar una carta de reintegrament. La justificació s'haurà de presentar abans del 28 de febrer de 2019.

L’accés a les plantilles dels documents de justificació de les subvencions es facilitarà a través d’aquesta pàgina web i de la pròpia de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona.

Disposeu d’un servei de consulta de la direcció de Comerç a través del correu electrònic direcciocomerc@bcn.cat .