La campanya “El comerç de Barcelona sona bé” dóna a conèixer noves històries i experiències

Quan

03/02/2018

La campanya de l’Ajuntament de Barcelona en suport i per a la promoció del comerç de proximitat "El comerç de Barcelona sona bé" inicia avui una nova fase. Comerços i mercats barcelonins, junt amb els seus comerciants, són de nou els autèntics protagonistes amb les seves històries. La campanya fomenta el comerç de proximitat com a model que beneficia el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans. El comerç fa ciutat, i en detall, fa barri.

Comerços i mercats són espais amb un gran potencial i valor social i comunitari. Contribueixen a la vitalitat de cadascun dels barris, generen interacció social entre veïns i aporten activitat a l’espai públic. El comerç de proximitat és un espai en què es generen vivències i experiències úniques i, al mateix temps, el lloc on es promou una formació d’hàbits, tant en sostenibilitat i responsabilitat social com d’alimentació saludable, gastronòmica i de seguretat alimentària. Valors afegits entre els quals cal destacar l’atenció personalitzada.

L’activitat comercial de proximitat és clau en l’activitat econòmica de la ciutat, ja que determina la vitalitat econòmica dels barris com a generadora i distribuïdora de riquesa econòmica. També és important per a l’ús de l’espai urbà, perquè s’hi conviu. Comerços i mercats són motors econòmics i al mateix temps contribueixen al manteniment de la qualitat de l’espai públic. A més, generen cohesió social i convivència, una mobilitat més sostenible i la seguretat als barris.

Noves històries

La nova fase de la campanya hi incideix des de la perspectiva dels botiguers i de paradistes en la seva feina diària i de relació amb el públic mitjançant breus càpsules de vídeo que mostren als comerciants als seus establiments. Una veu en off narra cada cas. Les històries que es difonen van lligades als valors i a experiències relacionades amb el comerç, com ara la participació de comerciants en el projecte Radars, en què els botiguers estableixen relació amb la gent gran, o en la iniciativa “Camins escolars”, amb els nois i noies com a referents.

Com a botiguers, els protagonistes són Carles i Isabel, de la llibreria “La Font de Mimir” (Nou Barris). Són comerciants que participen activament en moltes iniciatives que es promouen al barri, com ara els “Camins escolars”. Hi col·laboren amb la idea principal d’aquest projecte, donar suport i vetllar perquè els nois i noies de la ciutat guanyin autonomia personal i qualitat de vida mentre van i venen sols a l’escola, o al casal o fer esport. Associats a l’Eix Maragall, participen amb altres comerços en el programa “Botigues al carrer”, donant a conèixer els seus serveis i productes, en aquest cas, llibres però també jocs didàctics, tallers de lectura, amb altres activitats, tant per a infants com per a adults, o junt amb el Centre Cívic de Torre Llobeta participen en el concurs literari de Nou Barris. Amb els infants i a la llibreria organitzen tallers de contes infantils i animen els nens a decidir com volen que acabin els relats.

En el cas dels mercats, la protagonista és la Sílvia, paradista i “influencer” del mercat de Lesseps, i participant del projecte Radars, una xarxa de prevenció i d’acció comunitària adreçada a detectar i prevenir situacions de risc de les persones grans, i a pal·liar els efectes negatius de la solitud no volguda, tot comptant amb la complicitat de l’entorn, per exemple els comerciants. Com a paradista del mercat, i des de la seva xarcuteria, la Sílvia, a més de ser una “influencer” i interactuar a través de les xarxes socials en favor del mercat, té contacte habitual amb els seus clients i clientes. Amb “Radars”, contribueix des de la seva parada a estar atenta a la dinàmica diària de les persones grans de l’entorn i que coneix com a paradista. D’aquesta manera, i amb la seva col·laboració, per exemple, si fa dies que no ha vist una persona gran que ve habitualment al mercat, es pot actuar de forma preventiva.

La música i en concret la rumba segueix identificant el ritme que aporta el comerç barceloní. És també un homenatge als comerciants que, amb la seva feina, contribueixen a fer possible la ciutat que desitgem.

Campanya "El comerç de Barcelona sona bé"

Enllaços i materials relacionats