Barcelona reflexiona sobre el futur dels eixos comercials urbans en una jornada
La cita ha reunit entitats i agents del sector per analitzar desafiaments, tendències i bones pràctiques del comerç a la ciutat.

La jornada “Reptes i bones pràctiques en els eixos comercials urbans” ha reunit aquest dimecres 17 de setembre diversos agents i entitats del sector per analitzar els principals desafiaments i oportunitats del comerç urbà a Barcelona. L’acte ha comptat amb dues taules rodones centrades en l’evolució, les perspectives i les bones pràctiques dels eixos comercials de la ciutat.
Durant la inauguració, la comissionada de Promoció Econòmica, Comerç i Restauració, Nadia Quevedo, ha reivindicat el paper estratègic dels eixos comercials com a dinamitzadors del territori i ha posat en valor la dimensió del sector: més de 60.000 locals en planta baixa i més de 150.000 llocs de treball vinculats. Quevedo ha recordat que el comerç representa un 11% del PIB de la ciutat i ha assegurat que “no és només una activitat econòmica; és cohesió, talent, emprenedoria i és Barcelona”.
En aquest sentit, ha subratllat el compromís de l’Ajuntament amb una mirada a llarg termini a través del Pla Estratègic de Comerç i amb eines com l’Observatori del Comerç, que han de permetre “fer del comerç un motor de desenvolupament sostenible, inclusiu i resilient”.