Subvencions per a la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració

Content groups
Content 1

 

L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum, posa en marxa novament una línia de subvencions per a la transformació digital del comerç de proximitat i la restauració de barri.

L’ajuda econòmica forma part d’un paquet de mesures més ampli, impulsat conjuntament per la Direcció de Comerç, Restauració i Consum i Barcelona Activa, que inclou també l’assessorament necessari per crear un pla de digitalització i l’accés a un catàleg formatiu amb més de 50 cursos per seguir en línia.

Content groups
Content 2

 

NOTA INFORMATIVA

Actualització: Aquesta subvenció es troba en FASE DE JUSTIFICACIÓ, essent el termini per justificar màxim 31 de març 2023.

Per a més actualitzacions, clica aquí

Content groups
Content 4

Quin objectiu tenen?

La situació generada per la pandèmia provocada per la COVID-19 i la seva evolució ha demostrat la importància que té per al petit comerç i la restauració de Barcelona ser presents també a l’entorn digital. Així, amb l’objectiu de seguir millorant el nivell de maduresa digital dels establiments i donar resposta a les noves necessitats de la ciutadania, la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona activa novament una línia de subvencions dotada amb 750.000 € per ajudar el teixit comercial i el sector de la restauració a fer el salt al món digital. 

A qui es dirigeixen?

La línia de subvencions la podran sol·licitar exclusivament

- Establiments comercials individuals de venda al detall.

- Parades de mercats municipals. (En queden exclosos la resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall, com els centres, les galeries i els recintes comercials.)

- Establiments comercials individuals que prestin algun dels serveis següents:

    • Tallers i serveis de reparacions mecànics
    • Serveis fotogràfics i audiovisuals
    • Copisteries i arts gràfiques
    • Serveis de reparacions
    • Agències de viatges detallistes
    • Tintoreries i bugaderies
    • Perruqueries, salons d’estètica i bellesa
    • Servei de menjar preparat i càtering
    • Bars i restaurants
    • Clíniques veterinàries amb botiga física

Quins requisits cal complir?

  • Disposar de local comercial situat en planta baixa i/o a peu de carrer en trama urbana a la ciutat de Barcelona.
  • Adequar les despeses d’inversió a l’objecte i la finalitat d’aquesta convocatòria. 

Alhora, les persones beneficiàries de les subvencions han de complir els requisits habituals, que poden consultar-se a l’apartat número 8 del document de la convocatòria. 

Quines despeses són subvencionables?

Es classifiquen en una única modalitat, que inclou la realització d'alguna o algunes de les següents accions de digitalització:

Estratègia de negoci

  • Elaboració de plans de negoci i transformació digital.
  • Elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital.

Comunicació digital

  • Creació de continguts digitals.
  • Gestió i publicació de continguts a Internet: web i notícies (bloc), xarxes socials (community manager), butlletins de notícies (newsletters). 

Màrqueting digital

  • Publicitat a cercadors (SEM, Display, etc.).
  • Posicionament a cercadors (SEO).
  • Publicitat a xarxes socials (Social Ads).
  • Butlletins de notícies (newsletters).
  • Analítica web i de xarxes socials.

Canals de venda en línia i omnicanalitat

  • Canal de venda en línia propi.
    • Implementació de web de venda en línia (e-commerce).
    • Implementació d’aplicació de venda en línia (m-commerce).
    • Digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes.
    • Integració amb operadors de logística i distribució, passarel·les de pagament i sistemes d'informació de l’establiment.
    • Integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram.
  • Canal de venda en línia a través de plataformes existents (Marketplaces, Apps, i d’altres):
    • Subscripció a plataformes de venda en línia.
    • Gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.

Quines despeses no són subvencionables?

No són subvencionables:

  • L’adquisició de béns d’inversió, com maquinari, i de béns mobles.
  • Les despeses de rènting, lloguer o lísing. 
  • El cost salarial i de la seguretat social del personal. 
  • Accions de digitalització subvencionables, però que pertanyin a diverses modalitats alhora. 

Quin termini té?

Les sol·licituds es poden presentar del 3 al 30 de maig de 2022.

Com que és una convocatòria en règim de concurrència no competitiva, les subvencions s’atorguen per ordre d’entrada de les sol·licituds i fins a exhaurir el crèdit pressupostari.

Com i on es pot presentar la sol·licitud?

La documentació de la sol·licitud s’ha de presentar de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, excepte en el cas de les persones incloses dins l’article 14 de la Llei 39/2015, que poden fer-ho també presencialment en qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana de Barcelona.

Les persones sol·licitants hauran de presentar obligatòriament en el moment de la sol·licitud els documents següents, que s’expliquen amb més detall a la convocatòria: 

  • Instància de sol·licitud, disponible aquí. 
  • Qüestionari de presència a Internet i maduresa digital, disponible aquí. 
  • Documentació de pressupost/os o factura/es d’una tercera part.
  • Document acreditatiu de situació censal i/o models 036 o 037 de l’AEAT.
  • Documentació identificativa de qui fa la sol·licitud.
  • Dades bancàries.