15a edició del premi “Barcelona, la millor botiga del món”

15a edició del premi “Barcelona, la millor botiga del món”

 
La 15a edició del premi “Barcelona, la millor botiga del món”, va reconèixer la tasca de les millors iniciatives comercials de l’any 2011 a Barcelona. Amb la presència de destacades autoritats municipals i davant de més de 1.000 convidats, es van entregar fins a deu guardons repartits en cinc categories.

 

15a edició del  premi “Barcelona, la millor botiga del món”

La nit del 24 d’octubre de 2012, l’Auditori de Barcelona es va omplir, un cop més de gom a gom, per premiar els comerciants que cada dia s’esforcen per donar un impuls a la ciutat. Un homenatge que l’Ajuntament retia al comerç amb el mateix orgull que 15 anys enrere.

15a edició del  premi “Barcelona, la millor botiga del món”

L’acte va estar presidit per l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i va comptar amb la presència de la tinent d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, i el regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi.

15a edició del  premi “Barcelona, la millor botiga del món”

Els actors Joan Pera i Lloll Bertran van fer de mestres de cerimònies. Amb el seu sentit de l’humor i l’enginy que tantes vegades han demostrat sobre els escenaris i a la televisió, van omplir de somriures l’Auditori mentre conduïen l’entrega de premis.

15a edició del  premi “Barcelona, la millor botiga del món”

La gran nit del comerç també va tenir el seu moment màgic quan el Mag Lari va pujar a l’escenari. Els seus trucs, que van deixar bocabadats a tots els assistents, van fer encara més especial una vetllada ja de per sí espectacular.

 

Premi a la millor iniciativa empresarial comercial de l’any

Premi a la millor iniciativa empresarial comercial de l’any Fàbrica Moritz

Fàbrica Moritz

Barcelona
www.moritz.com

Per la remodelació que l’empresa ha fet de la seva antiga fàbrica de la Ronda de Sant Antoni per convertir-la en un gran espai on s’uneixen lleure, gastronomia i cultura. L’espai Moritz s’ha integrat amb naturalitat a “Sant Antoni Centre Comercial” i constitueix un element important de dinamització d’aquest entorn comercial.

 

Diploma del jurat

CULTRUTA.COM, diploma del jurat a la millor iniciativa empresarial comercial de l'any

CULTRUTA.COM

www.cultruta.com

Cultruta.com, empresa dedicada a la promoció de rutes culturals a la xarxa. Amb més de 4 anys d’experiència, s’ha reinventat a si mateixa obrint un local a peu de carrer, al carrer Estruc, per poder tenir un contacte directe i de proximitat amb els seus clients i crear un espai d’informació i coneixement.

Premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial de la ciutat

Associació d'Amics del Passeig de Gràcia, premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial de la ciutat

Associació d'Amics del Passeig de Gràcia, per la iniciativa: The Shopping Night Barcelona

La nit de compres a Barcelona, on un cop l’any els establiments del Passeig de Gràcia i rodalies obren fins la mitjanit, s’ha consolidat com una forma eficaç de potenciar les vendes prèvies al Nadal. La iniciativa, habitual a ciutats comercials de primer ordre com Nova York, Tokio, Londres, Paris o Milà, va comptar en l’edició de 2011 amb el suport empresarial de més de 90 establiments.

Premi a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat

Silvestre Sánchez Sierra, premi a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat

Silvestre Sánchez Sierra

Silvestre Sánchez és l’exemple de la Barcelona emprenedora i integradora. Arribat a Barcelona a finals dels anys 60, compagina diferents oficis i professions, fins a convertir-se en vertader ambaixador dels pernils de la seva Salamanca. Les empreses Silvestre Sánchez donen feina a més de 450 treballadors i són un exemple de la seva tenacitat i flexibilitat per adaptar-se a les actuals circumstàncies.

Menció especial del jurat

Sr. Farga, menció especial del jurat a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat

Títol Pòstum, Sr. Farga.

www.fargabarcelona.com

Jesús Farga va obrir l’any 1957 el seu primer establiment a Barcelona, al carrer Gran de Gràcia. Poc a poc va anar estenent la seva xarxa d’establiments arreu de Barcelona, evolucionant des de les seves pastisseries fins a crear una marca pròpia de gelateria: Farggi, que va projectar arreu del món. L’any 2008 va assumir la fàbrica Frigo, fins aquell moment en mans d’una multinacional, i va donar continuïtat a prop de 100 llocs de treball, que es van sumar als 650 treballadors dels establiments de Farggi.

Premi a l’establiment comercial

Premi a l’establiment comercial xarcuteries Bosch

Xarcuteries Bosch

www.xarcuteriesbosch.com

Es tracta de la cinquena generació d’una família de cansaladers que ha fet de l’orientació al client i l’adaptació als canvis, la filosofia de la casa. El jurat va valorar especialment la seva botiga del carrer Mallorca en ple Eix del Clot, que ells mateixos anomenen la “petita d’una família més que centenària”.

 

Diploma del jurat

Koetania, diploma del jurat a l'establiment comercial

Koetania Barcelona

www.koetania.com

L’establiment representa l’evolució d’una joieria cap a un espai d’exposició de creadors i un taller obert al públic, que convida a la clientela a participar en la creació de les seves pròpies joies.

 

Menció especial del jurat

Pastisseria Bareche l'Artesà, menció especial del jurat a l'establiment comercial.

Pastisseria Bareche l'Artesà

www.bareche.com

El jurat va reconèixer amb una menció especial a aquells comerciants que han afrontat amb iniciatives innovadores les dificultats derivades de les llargues obres. És el cas de la Pastisseria Bareche, situada al carrer Sant Antoni Maria Claret/Meridiana, on conflueixen les obres de l’intercanviador de la Sagrera i les línies 9 i 10 de metro.

Premi “Barcelona, els millors mercats del món”

Premi “Barcelona, els millors mercats del món” associació de comerciants del Mercat del Carmel

Associació de Comerciants del Mercat del Carmel

www.mercatdelcarmel.com

Per la campanya promocional del descompte del 10% a les compres, aplicable a tots els establiments del mercat. L’objectiu d’aquesta iniciativa, que va beneficiar al voltant de 25.000 famílies, era fidelitzar clients i captar-ne de nous en un context de crisi.

 

Menció especial del jurat

Peixos Ripoll Estera, del Mercat de la Boqueria, menció especial del jurat al premi "Barcelona, els millors mercats del món"

Peixos Ripoll Estera, del Mercat de la Boqueria

www.peix.cat

Es tracta d’una empresa familiar que arriba ja a la cinquena generació de peixaters i que s’ha anat adaptant a les noves circumstàncies del moment. En aquest sentit destaca la iniciativa Peix al cove, un web que ofereix per internet el mateix producte que es pot trobar a la botiga. D’aquesta forma, es fomenta la compra de producte fresc també entre aquells que no tenen temps d’anar al mercat.

 

Torna a "Premi BCN, la millor botiga del món"