L'Ajuntament de Barcelona premia el petit comerç

L’auditori de Barcelona ha acollit aquest dimecres 2 de novembre la 19a edició del Premi Comerç de Barcelona, que enguany ha reconegut la tasca del petit comerç, la seva proximitat i el seu esperit innovador que ajuda a fer més viva la nostra ciutat.

Les deu iniciatives comercials premiades són exemples d’establiments que aposten per la producció local i sostenible, per la reutilització d’envasos, per la difusió de la cultura i l’art als barris i per normalitzar la vida de veïns i veïnes amb diversitat funcional, així com botigues emblemàtiques recuperades i associacions de comerciants que dinamitzen i cohesionen diversos espais de la ciutat.

L’acte de lliurament ha estat presidit per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, acompanyada del Segon Tinent d'Alcalde, Jaume Collboni, i la Regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín. La vetllada ha estat, un any més, un punt de trobada entre comerciants, representants del sector i autoritats.

 

Si vols vols veure el reportatge fotogràfic de l'entrega dels premis, fes clic aquí

19a edició Premi Comerç de Barcelona

Premi a la iniciativa comercial innovadora de l'any: B de Barcelona

PREMI A LA INICIATIVA COMERCIAL INNOVADORA DE L'ANY

Situat a l’Eix Gaudí, en una de les rutes modernistes més visitades de la ciutat, B de Barcelona és un espai de shopping turístic diferent. L’establiment exhibeix objectes de qualitat, originals i de proximitat, que trenquen els estereotips dels clàssics  souvenirs relacionats amb la ciutat.

 

Premi Albert González a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat: Teixits Pàdua

PREMI ALBERT GONZÁLEZ A LA TASCA DE CONTRIBUCIÓ A LA PROMOCIÓ I CONEIXEMENT DEL COMERÇ DE LA CIUTAT

Aquest establiment de roba per a la llar situat al cor del barri de Sants és un exemple de professionalitat i supervivència. Amb el llegat d’una nissaga de comerciants, Teixits Pàdua ha resistit tots els anys d’obres i reformes dels seu entorn. L’aposta ha valgut la pena i avui s’ha convertit en un dels punts neuràlgics de tota la zona que embolcalla el mercat de Sants.

Premi a la sostenibilitat mediambiental en el comerç: El Safareig

PREMI A LA SOSTENIBILITAT MEDIAMBIENTAL EN EL COMERÇ

El Safareig és una botiga de venda a granel de productes de neteja i productes d’higiene personal ecològics, respectuosos amb el medi i amb la salut de les persones. És també un exemple de prevenció de residus, així com de  sensibilització cap als consumidors sobre la importància de la reutilització dels envasos.

Premi a la sostenibilitat social en el comerç: Cal Romesco

PREMI A LA SOSTENIBILITAT SOCIAL EN EL COMERÇ

Aquesta botiga de producte fresc i elaborat és, en realitat, un aparador del fruit del treball de productors i productores ecològics i socials. 
Cal Romesco té com a objectiu trencar l’estigma que pateixen les persones amb trastorns de salut mental i per això els ofereix oportunitats laborals al temps que brinda la possibilitat a les veïnes i veïns de Sant Andreu de consumir productes de proximitat.
Premi al comerç cultural de proximitat: Personal Book

PREMI AL COMERÇ CULTURAL DE PROXIMITAT

La llibreria Personal Book, situada a Nou Barris, té una tots els llibres que no es troben, una  vocació clara: fer créixer el món del llibre més enllà del comerç. L’establiment és un lloc de recerca sobre oportunitat perquè els llibres tinguin una segona vida i, sobretot, un espai social arrelat al barri i convertit en punt de trobada cultural.

Reconeixement especial a la seva trajectòria professional: Eleuterio Galinsoga

RECONEIXEMENT ESPECIAL A LA SEVA TRAJECTÒRIA PROFESSIONAL

Els premis han reconegut també la figura d’Eleuterio Galinsoga, antic president de l’Associació de Venedors del Mercat de Sants. S’ha valorat la seva trajectòria professional i  la seva contribució i foment del mercat municipal en tots els seus àmbits. 

Premi al comerç col·laboratiu: Associació de comerciants Eix Fort Pienc de Barcelona

PREMI AL COMERÇ COL·LABORATIU

Al llarg de cinc anys, l’Associació de Comerciants Eix Fort Pienc de Barcelona ha aconseguit integrar el teixit comercial al barri i construir una xarxa oberta, dinàmica i inclusiva formada per veïns i veïnes, equipaments d’arts escèniques i petits comerciants. 

Premi a l'establiment comercial: Loisaida

PREMI A L'ESTABLIMENT COMERCIAL

Impregnat de l’estètica vintage, aquest establiment, ubicat a l’antiga fàbrica de la moneda del Born barceloní, exhibeix articles de segona mà singulars i artístics. Diverses revistes internacionals referencien l’originalitat de la botiga, que ha recuperat i reciclat tot el seu mobiliari i que té discografia pròpia. Loisaida s’ha convertit, per tot això, en una visita obligada per a compradors i compradores que busquen propostes diferents.

Menció especial a l'establiment comercial: Casa Perris

MENCIÓ ESPECIAL A L'ESTABLIMENT COMERCIAL

Casa Perris és un establiment autèntic i ple d’història, situat al Born de Barcelona. En destaquen les olors, les textures i els colors dels productes que ja compraven els nostres besavis: arrossos, llegums, fruits secs o espècies. La botiga treballa amb cura la traçabilitat de tots els seus productes mitjançant el reciclatge d’envasos.

Premi a la millor iniciativa col·lectiva: associació de venedors del Mercat de Sants

PREMI A LA MILLOR INICIATIVA COL·LECTIVA

Aquesta associació de venedors és responsable de dinamitzar l’entorn del Mercat de Sants, conjuntament amb l’eix comercial. Gràcies a la seva tasca s’estan recuperant les tradicions més lligades al barri i els infants poden gaudir d’un intens programa d’activitats. L’associació treballa també per fidelitzar els clients i clientes habituals del mercat i per atreure públic més jove. 

Menció especial a la millor iniciativa particular: Bacallaneria Perelló

MENCIÓ ESPECIAL A LA MILLOR INICIATIVA PARTICULAR

Aquesta parada del Mercat del Ninot és tota una referència especialitzada en productes que prenen com a base el bacallà i la pesca salada. L’establiment, empès per una nissaga que prové de 1898, combina tradició i modernitat i ha esdevingut un pol d’atracció per al públic del mercat.

Enllaços i materials relacionats