'Barcelona, guarda’m lloc', la campanya que anima la ciutadania a retrobar-se amb els bars i restaurants de Barcelona

02/06/2021 - 12:48 h

RESTAURACIÓ. La campanya, impulsada per l'Ajuntament de Barcelona i el Gremi de Restauració, inclou tres espots publicitaris protagonitzats per l’actor David Verdaguer i per altres cares conegudes del món de la política.

L’Ajuntament de Barcelona i el Gremi de Restauració han presentat la campanya 'Barcelona, guarda’m lloc', que anima els veïns i veïnes de la ciutat a recuperar els bars i restaurants com a espais de trobada i de socialització ara que el context pandèmic ho permet. A través de tres espots, la campanya apel·la a recuperar el temps perdut i les trobades amb amics i familiars que s’han hagut d’ajornar durant la pandèmia. L’actor David Verdaguer (Estiu 1993, Nit i dia, Vida perfecta, i Tabús) protagonitza els diferents clips i també és la imatge del cartell. L’Ajuntament hi destina 200.000 euros.

Les ganes de no perdre’s els moments importants i de ser part d’aquest nou despertar de la ciutat adopten la forma d’una cadira són el fil conductor de la campanya. Una cadira que, al primer espot, Verdaguer passeja per diversos indrets de la ciutat (La Rambla, la Barceloneta, les porxades del pg. Picasso) fins acabar a una taula davant del mar, on l’esperen Yolanda Ramos (Paquita Salas, Benvinguts a la família, Tu cara me suena), Melanie Olivares (Aída, Benvinguts a la família, La embajada) i David Solans (Merlí, Les de l’hoquei).

Rodat al restaurant Pez Vela, l’espot compta amb uns extres molt especials: dos exalcaldes de la ciutat (Joan Clos i Xavier Trias) i 13 exregidors/es dels diferents partits polítics que, acceptant la invitació del Gremi, han volgut donar un missatge d’unitat en un moment de gran transcendència per a la ciutat.

Uns dels aprenentatges de la pandèmia té a veure amb la importància de la interacció social. Tal com insisteixen els experts, la riquesa i la diversitat de vincles socials tenen molt a veure amb el benestar de les persones. Els bars i restau- rants són espais preferents d’aquesta vida ciutadana. En aquest sentit, l’ampliació de terrasses és una aposta a llarg termini: la ciutat incrementa els seus espais de trobada i de relació amb vocació de permanència.