El talent de les escoles de disseny potencia el comerç de proximitat

29/09/2021 - 10:21 h

Comerç. Elisava, Acid House, LCI, MBDesign (UPC-UB), Eina i L’Idem s’alien amb set eixos comercials per atreure més clientela.

Set escoles de disseny han presentat les seves propostes per potenciar i fer més atractius set eixos comercials de la ciutat en el marc del projecte “Dissenyem comerç”.

L’objectiu de la col·laboració és doble. En primer lloc, el projecte vol donar un impuls al comerç de proximitat treballant-ne els aspectes visuals, d’imatge, comunicació, esdeveniments o senyalització. Al mateix temps, també busca motivar el talent jove amb un repte real, aconseguir un comerç de barri més atractiu, i reactivar l’activitat comercial i econòmica amb més competitivitat, sobretot davant l’afectació de la covid-19 i els nous hàbits de compra.

Durant el primer any de funcionament hi han participat set centres d’ensenyament en l’àmbit del disseny: Elisava, Acid House, LCI, MBDesign (UPC-UB), Eina i L’Idem. Cadascuna d’aquestes escoles ha tingut un equip de treball que ha intervingut en un eix comercial, i han realitzat un seguit de propostes per incentivar la transformació dels comerços dels eixos comercials de Sants – les Corts, el Poblenou, Torrijos i Sarrià, les associacions de comerciants de La Rambleta i Sagrera Activa i la Xarxa de Comerç Divers.

Podeu consultar el resultat final de les propostes en aquest dossier.

La segona edició del projecte, el 2022, arribarà a quatre eixos més.