Ja et pots inscriure a les sessions informatives en línia sobre les noves APEU

El 22 de desembre del 2020, el Parlament de Catalunya va aprovar la llei de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU), uns instruments de col·laboració publicoprivada que impliquen una nova forma de relacionar el teixit comercial de Barcelona i que permetrà gestionar millor les seves necessitats. Per tal de divulgar-ne el funcionament i els avantatges que comporten, la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l'Ajuntament de Barcelona, juntament amb Esade Creapolis, ha organitzat un programa de sessions informatives en format webinar amb tota la informació necessària per conèixer com les APEU poden contribuir a promocionar i reactivar el teixit comercial i de restauració de Barcelona, així com a dinamitzar i cohesionar els barris de la ciutat.

..
25/03/2022 - 11:06 h - Comerç i mercats Comerç

Les sessions, titulades Què és una APEU i com pot ser útil pel comerç? i que són gratuïtes, van dirigides a tots els actors de l’àmbit comercial barceloní, des dels comerciants fins als membres de junta de les associacions i dels eixos comercials de la ciutat, passant per tècnics i gerents del sector. Les jornades seran impartides per Núria Beltran, experta en el sector del comerç/retail. Conferenciant, assessora i formadora; Noelia Hurtado, consultora col·laboradora a Esade Creapolis i Jordi Bacaria, consultor i formador del programa, especialitzat en desenvolupament d’àrees comercials. Les sessions permetran a les persones participants tenir la informació suficient per valorar la possibilitat d’impulsar una APEU al seu entorn, en aplicació de la llei 15/2020 de 22 de desembre aprovada pel Parlament de Catalunya. 

Les inscripcions ja estan obertes i poden fer-se aquí. El webinar té una durada de dues hores i mitja i se’n faran fins a cinc sessions en dies diversos, per tal de facilitar l’assistència del teixit comercial. Pel que fa al programa, les sessions abordaran els següents temes:

  • Antecedents de les APEU: BID’s  i Town City management
  • Algunes reflexions sobre les associacions de comerciants (o associacions PAE)
  • Diferencies entre les APEU i les associacions.
  • Com es finança una APEU.
  • Quin paper hi té l’associació? Impulsar una APEU implica extingir-la?
  • Quins passos s’han de seguir per crear una APEU.
  • Punts clau per a l’èxit del projecte.
  • Col·loqui entre tots els assistents.

Concretament, la sessió s’oferirà els dies 28 de març, 4 i 25 d’abril i 2, 9, 16 (adreçada a polígons d’activitat econòmica) i 25 de maig, entre les 14:30 h i les 16:30 h.

Altres formacions i serveis

Més enllà d’aquesta formació, properament s’organitzarà el curs ‘Les claus per constituir una APEU’, també impulsat per l’Ajuntament de Barcelona i Esade Creapolis. Es tracta d’un programa distribuït en tres blocs de quatre hores, que es podrà seguir en format streaming. Concretament, els tres blocs abordaran temes com l’estratègia i el lideratge; la planificació i la viabilitat financera i els aspectes legals de les APEU. 

Concretament, s’han previst dues sessions. La primera, els dies 10, 17 i 24 de maig.; la segona, els dies 31 de maig, 7 i 14 de juny. Tots els dies, el curs tindrà lloc de 9:30 h a 13:30 h. Les inscripcions ja poden formalitzar-se escrivint un correu electrònic a: noelia.hurtado@esadecreapolis.com.

Per altra banda, es posarà a disposició dels eixos comercials que mostrin interès a formar una APEU un procés d’assessorament amb l’objectiu d’analitzar la viabilitat de l’àrea en una zona concreta de Barcelona. De la mateixa manera, es donarà l’opció de fer una anàlisi estratègica qualitativa i quantitativa, a més d’un informe de viabilitat de la posada en marxa, en el cas de voler implantar una APEU a la ciutat.