L’Ajuntament presenta la campanya “Compra a prop” per fomentar el comerç de proximitat i la restauració i visibilitzar els valors que aporten a la ciutat

REACTIVACIÓ. La mesura forma part del Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració que l’Ajuntament va endegar a l’inici de l’estat d’alarma per donar suport al comerç, ajudar-lo a superar els primers moments de dificultats.

L’Ajuntament posa en marxa aquest dijous la campanya de comunicació “Compra a prop. Som Comerç. Fem Barcelona”, per visibilitzar els valors que aporta el comerç de proximitat i la restauració per a la ciutat. Aquest model comercial constitueix un referent a escala internacional i, de fet, contribueix a projectar Barcelona al món.

Compra a prop. Som comerç. Fem Barcelona.

La ciutat compta amb 61.000 comerços, dels quals 9.300 establiments de restauració, i 43 mercats municipals. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, amb un pes del 21% sobre el total de l’economia. Són, a més, les principals activitats generadores d’ocupació de la ciutat. Però més enllà del seu destacat pes econòmic, el comerç de proximitat és un dels pilars de la identitat de Barcelona. Són espais que afavoreixen la cohesió social i la convivència del veïnat, que contribueixen a la vitalitat dels barris i a la seva seguretat, que generen interacció social i aporten activitat en l’espai públic. Així, fomentar el comerç de proximitat és fomentar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes.

La  campanya  que  l’Ajuntament  posa  en  marxa  respon  a  la demanda  de  les  entitats representatives del sector comercial perquè es posi l’accent en incentivar que els barcelonines i barcelonins facin compra de proximitat. Ha comptat amb la col·laboració d’aquestes entitats perquè s’adeqüés a les seves necessitats i té com objectiu promocionar el comerç i apel·lar a la responsabilitat  dels  veïns  i  veïnes  sobre  com d’important  és  contribuir  al  manteniment  del comerç de proximitat per garantir la continuïtat del model   de   ciutat   que   tenim.   

La  campanya emfatitza, entre altres, els següents missatges:

  • El paper clau que han tingut els comerços de productes de 1a necessitat durant la pandèmia –   el reconeixement als establiments que han continuat donant servei
  • La responsabilitat de tota la ciutadania a l’hora de tornar la vida als barris i de garantir el model Barcelona de xarxa de comerç
  • El fet que tots som clients de comerç de proximitat, i els comerços formen part del veïnat
  • La professionalitat dels comerciants i restauradors que ofereixen atenció personalitzada, bon tracte i seguiment al client.

Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració

Des del primer moment que es va decretar l’estat d’alarma, l’Ajuntament va començar a treballar en un Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració, conscients de les fortes implicacions que la crisi tindria per al sector, un dels principals sectors de la ciutat i efectivament un dels més perjudicats per les conseqüències de la pandèmia. En el Pla es contemplem més de 40 mesures específiques per a la protecció, el foment i la reactivació del comerç de proximitat que els ajudi a superar les primeres setmanes de gran dificultat i a incorporar els canvis necessaris per afrontar el futur.

El moment actual és particularment important per al comerç i la restauració, en un moment que apareixen noves realitats que afecten a la supervivència del teixit, l’ocupació del sector o els hàbits de consum. Aquesta situació se suma a la situació del sector en el moment actual: un sector conformat en gran part per empreses amb poc múscul econòmic i financer, amb una aturada en sec de les vendes de comerç al detall, amb un increment de l’atur provocat per la Covid-19 (un 25% més que abans de l’estat d’alarma) i una baixada de la contractació (un 71,6% menys), a més del fet que el comerç i l’hosteleria han estat els sectors més afectats pels ERTOs (dels 26.593 expedients tramitats, 6.181 han afectat a l’hosteleria i 5.801 al comerç al detall).

Davant aquest escenari complex i incert, l’Ajuntament ha posat en marxa la quarantena de mesures que incorpora el Pla, amb quatre objectius principals. Aquests són els objectius, i les principals mesures. Consulta tots els detalls, aquí.

More info