Recursos per oferir un servei de qualitat
Volem que disposis de tota la informació i de tots els recursos que necessitis perquè puguis oferir un millor servei i de màxima qualitat als clients, ja que és cosa de tots fer que Barcelona sigui la botiga més gran del món.
Guia pràctica de serveis: 82 mesures per a la reactivació econòmica
Ja pots consultar la nova guia pràctica de serveis editada per l'Ajuntament de Barcelona, que recull les 82 mesures per a la reactivació econòmica que ha aprovat el consistori arran de la situació generada per la covid-19. Dins del document, s'inclouen dos apartats específics dirigits al comerç de proximitat i a la restauració de Barcelona.
Serveis i Programes per al Comerç
La Direcció de Comerç ha dissenyat, conjuntament amb Barcelona Activa, un conjunt de serveis i programes de suport al desenvolupament empresarial, així com necessitats del teixit comercial de la ciutat.
Guia d’establiments alimentaris
Aquesta guia digital, editada per l'Agència de Salut Pública de Barcelona, facilita informació sobre les condicions i els requisits sanitaris per als establiments alimentaris. Inclou informació general que es pot aplicar en qualsevol establiment alimentari, i informació específica per a establiments de restauració (bars i restaurants) o de comerç d’aliments (carnisseries, peixateries, rostisseries, pastisseries, etc.).
Bones pràctiques
T'oferim consells, recomanacions i requisits perquè a l'hora de gestionar el teu comerç sigui tot més fàcil. Des del tracte amb els clients fins a les necessitats d'etiquetatge o temes de prevenció laboral.
Gremis i associacions
Els gremis de professionals i artesans aporten la continuïtat d'una feina amb molt de valor afegit i transmeten el seu coneixement. I gràcies a les associacions de comerciants, entre tots (comerciants, clients i administracions) podem vetllar pels interessos que ens ocupen perquè Barcelona segueixi, i per molts anys, essent la millor botiga del món.
Serveis de l'OMIC per al teixit comercial
L'Oficina Municipal d'Informació a les persones Consumidores (OMIC) de l'Ajuntament de Barcelona posa a l'abast dels establiments comercials i de restauració serveis per millorar la relació de consum amb la clientela i poder-los oferir un servei de qualitat. Els ofereix assessorament per garantir l’exercici dels drets i el compliment de les obligacions en matèria de consum; orientació sobre la normativa de defensa dels drets de les persones consumidores i la possibilitat d'adherir-se al Sistema Arbitral de Consum, entre altres.
Sistema Arbitral de Consum
Per tal de resoldre conflictes derivats del comerç, l’Ajuntament posa a disposició dels clients i comerciants un espai per trobar solucions mancomunades de manera ràpida i eficaç.
Qüestionari de presencia digital
Vols coneixer la presència a internet i diagnosi de nivell de maduresa digital del teu comerç o associació. Respon el qüestionari i t'informarem.