Premiats de la 15a edició
Premi a la millor iniciativa empresarial comercial de l’any
Establiment guanyador: Fàbrica Moritz
Per la remodelació que l’empresa ha fet de la seva antiga fàbrica de la Ronda de Sant Antoni per convertir-la en un gran espai on s’uneixen lleure, gastronomia i cultura. L’espai Moritz s’ha integrat amb naturalitat a “Sant Antoni Centre Comercial” i constitueix un element important de dinamització d’aquest entorn comercial.
Diploma del jurat: CULTRUTA.COM
Cultruta.com, empresa dedicada a la promoció de rutes culturals a la xarxa. Amb més de 4 anys d’experiència, s’ha reinventat a si mateixa obrint un local a peu de carrer, al carrer Estruc, per poder tenir un contacte directe i de proximitat amb els seus clients i crear un espai d’informació i coneixement.
Premi a l’establiment comercial
Establiment guanyador: Xarcuteries Bosch
Es tracta de la cinquena generació d’una família de cansaladers que ha fet de l’orientació al client i l’adaptació als canvis, la filosofia de la casa. El jurat va valorar especialment la seva botiga del carrer Mallorca en ple Eix del Clot, que ells mateixos anomenen la “petita d’una família més que centenària”.
Diploma del jurat: Koetania Barcelona
L’establiment representa l’evolució d’una joieria cap a un espai d’exposició de creadors i un taller obert al públic, que convida a la clientela a participar en la creació de les seves pròpies joies.
Menció especial: Pastisseria Bareche l'Artesà
El jurat va reconèixer amb una menció especial a aquells comerciants que han afrontat amb iniciatives innovadores les dificultats derivades de les llargues obres. És el cas de la Pastisseria Bareche, situada al carrer Sant Antoni Maria Claret/Meridiana, on conflueixen les obres de l’intercanviador de la Sagrera i les línies 9 i 10 de metro.
Premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial de la ciutat
Premi: Associació d'Amics del Passeig de Gràcia, per la iniciativa: The Shopping Night Barcelona
La nit de compres a Barcelona, on un cop l’any els establiments del Passeig de Gràcia i rodalies obren fins la mitjanit, s’ha consolidat com una forma eficaç de potenciar les vendes prèvies al Nadal. La iniciativa, habitual a ciutats comercials de primer ordre com Nova York, Tokio, Londres, Paris o Milà, va comptar en l’edició de 2011 amb el suport empresarial de més de 90 establiments.
Premi Barcelona, els millors mercats del món
Premi: Associació de Comerciants del Mercat del Carmel
Per la campanya promocional del descompte del 10% a les compres, aplicable a tots els establiments del mercat. L’objectiu d’aquesta iniciativa, que va beneficiar al voltant de 25.000 famílies, era fidelitzar clients i captar-ne de nous en un context de crisi.
Menció especial: Peixos Ripoll Estera, del Mercat de la Boqueria
Es tracta d’una empresa familiar que arriba ja a la cinquena generació de peixaters i que s’ha anat adaptant a les noves circumstàncies del moment. En aquest sentit destaca la iniciativa Peix al cove, un web que ofereix per internet el mateix producte que es pot trobar a la botiga. D’aquesta forma, es fomenta la compra de producte fresc també entre aquells que no tenen temps d’anar al mercat.
Premi a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat
Premi: Silvestre Sánchez Sierra
Silvestre Sánchez és l’exemple de la Barcelona emprenedora i integradora. Arribat a Barcelona a finals dels anys 60, compagina diferents oficis i professions, fins a convertir-se en vertader ambaixador dels pernils de la seva Salamanca. Les empreses Silvestre Sánchez donen feina a més de 450 treballadors i són un exemple de la seva tenacitat i flexibilitat per adaptar-se a les actuals circumstàncies.
Menció especial: Títol Pòstum, Sr. Farga
Jesús Farga va obrir l’any 1957 el seu primer establiment a Barcelona, al carrer Gran de Gràcia. Poc a poc va anar estenent la seva xarxa d’establiments arreu de Barcelona, evolucionant des de les seves pastisseries fins a crear una marca pròpia de gelateria: Farggi, que va projectar arreu del món. L’any 2008 va assumir la fàbrica Frigo, fins aquell moment en mans d’una multinacional, i va donar continuïtat a prop de 100 llocs de treball, que es van sumar als 650 treballadors dels establiments de Farggi.