Els alumnes d’Elisava assumeixen un repte per promoure el comerç emblemàtic i intercultural
El comerç emblemàtic i la interculturalitat al comerç de proximitat són les dues temàtiques que la Direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona ha plantejat als estudiants d’ELISAVA perquè n’elaborin propostes creatives en el marc del projecte europeu Decoding European Creative Skills. Es tracta d’un projecte liderat per ELISAVA, en col·laboració amb la Technische Universiteit Eindhoven i la Fachhochschule Salzburg University of Applied Sciences per a la investigació de les competències necessàries per afrontar els reptes professionals del disseny del segle XXI.
El projecte DECS proposa als estudiants una sèrie de reptes creatius per engegar processos de reflexió i creativitat entre els estudiants. Entre el 15 i el 23 de gener, els i les estudiants estan treballant per equips per analitzar els dos reptes proposats per la Direcció de Comerç, que tenen l’objectiu de preservar i promoure el comerç emblemàtic barceloní i l’intercultural. El pròxim dilluns 22 els equips presentaran les seves conclusions i propostes a les organitzacions que han plantejat els reptes. A més de la Direcció de Comerç, han participat en els reptes creatius la Xarxa Ambiental i Eurecat.
El primer dels reptes proposats per la Direcció de Comerç té com a objectiu preservar la singularitat dels comerços emblemàtics de la ciutat a través del talent i la creativitat dels joves. El segon repte convida l’alumnat a proposar fórmules per millorar la percepció de la qualitat del comerç intercultural a través de la cooperació amb el comerç local de proximitat.