You are here

Cicle "Dijous Concert": Fantàstics Romàntics!

“Fantàstics Romàntics!” al cicle Dijous Concert

En una carta escrita el 1870 al seu editor, Fritz Simrock, Brahms es referia als Valsos amorosos com a “bonics números de concert”. Estan escrits originàriament per a cor i piano, i, per tant,  la música està estretament lligada a un text. El mateix compositor en va fer-la versió que avui es presenta per a piano a quatre mans. Sembla ser que Brahms, a l’estil del seu admirat Franz Schubert i els balls dels seus ländler, preferia que els seus valsos s’interpretessin en entorns nocturns informals. Són petites joies, escrites amb un estil popular, tot i conservar la complexitat de l’obra de Brahms.

Fèlix Mendelssohn, una de les personalitats de major influència en la vida musical de l’Europa de la primera meitat del segle  XIX, va néixer, com Brahms, a Hamburg. A ell, que va ser  considerat un nen prodigi del piano, a més de destacat compositor, director d’orquestra, i fins i tot un notable pintor,  li devem el redescobriment de la música de J. S. Bach.  Escoltarem l’Andante amb variacions op. 83a.

Com a última obra del concert, les intèrprets ens oferiran la Fantasia en fa menor per a piano a quatre mans, D 940, una de les grans obres per a aquesta formació de Franz Schubert, així com una de les més importants de tota la seva obra. Schubert la va compondre el 1828, l’any de la seva mort, i la va dedicar a la seva alumna Karoline Esterházy.

Adjunts