Educació i capacitació digital

Dona utilitzant un portàtil al terra de casa seva.
Share

El cicle virtual de diàlegs “I si…? Cicle de converses #desdecasa”, de la Fundació BIT Habitat, ha aplegat més de quatre mil espectadors i espectadores, els quals també han tingut l’oportunitat de participar-hi i reflexionar en viu amb els experts participants. El cicle ha abordat la reformulació dels escenaris digitals al nou futur que ens porta el pas de la pandèmia provocada per la Covid-19.

Taller infantil al  Casal de Barri de Torre Baró.
Share

La relació entre l’educació i les noves tecnologies (TIC) torna a un primer pla a causa del confinament per la crisi sanitària de la Covid-19. El sector educatiu s’enfronta al repte d’impartir clases a través dels canals digitals i de no deixar enrere l’alumnat que no en té accés. Xavier Bonal, catedràtic de sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona, i Evaristo Pérez, docent especialitzat en l’ús de les TIC a l’educació, reflexionen sobre el paper clau de la tecnologia en el futur de l’educació i i sobre la bretxa digital en el tercer diàleg virtual del cicle “I si…? Cicle de converses #desdecasa.

 

Ateneu de Fabricació les Corts.
Share

L’Ateneu de Fabricació les Corts ha presentat la cinquena sessió del cicle DSIPLAY d’experiències d’innovació social digital, dedicada al desenvolupament social a la xarxa d’ateneus de fabricació. La trobada ha posat en comú la capacitat que tenen aquests equipaments públics per transformar el territori.

Share

Els darrers quatre anys, el Pla Barcelona Ciutat Digital ha convertit la tecnologia en el motor que ens portarà cap a una ciutat més cohesionada, intel·ligent, sostenible i justa.

Share

“És fantàstic ser capaç d’apropar-se a la tecnologia sense cap por, com: ‘això ho puc fer’, oi?” – Antònia Folguera, comissària Sónar+D.

Share

Beepath és un projecte interdisciplinari per incorporar la ciència ciutadana a les escoles de Barcelona i l'àrea metropolitana. És una activitat sobre mobilitat i geolocalització adreçada al professorat i l'alumnat de 3r i 4t d'ESO. Gira al voltant de tres eixos principals interrelacionats: l'educació, la ciència i la tecnologia.

Share

Un any més, les dades obertes arriben a les escoles i instituts de la ciutat de la mà del repte Barcelona Dades Obertes, un concurs que té per objectiu promoure l’ús del portal Open Data BCN entre els alumnes de 3r i 4t d’ESO i de Cicles Formatius i potenciar les seves habilitats per tractar les dades, estimular el treball en equip i fomentar el seu esperit crític.

Share

Neix "Som investigadores", un projecte per apropar la ciència als més petits i combatre la bretxa de gènere, fruit de l'aliança municipal amb el superordinador MareNostrum.

Share

Dissabte passat, dia 9 de juny, el parc de la Ciutadella es va transformar en un laboratori a l'aire lliure amb més de 230 activitats per apropar la ciència, la tecnologia, la innovació i la recerca a tots els públics.

Share

Un nou estudi posa de manifest la infrarepresentació de les dones en els sectors estratègics de l'educació, la investigació i l'ocupació relacionats amb les TIC.

Share

Els alumnes d’aquest centre d’Horta-Guinardó han utilitzat l’índex de cohesió social (ICS) per mesurar les desigualtats dels barris de la ciutat en un treball que han anomenat “La cohesió social va per barris”.

Share

Més de cinquanta noies han presentat dotze aplicacions mòbils que han elaborat per afrontar reptes del seu entorn, com l’assetjament escolar, l’homofòbia o la violència masclista en el marc de l’acte Girls for a Change, que té com a objectiu minimitzar la bretxa digital de gènere i promoure la igualtat d’oportunitats.

Subscriu-te al butlletí Subscriu-te al butlletí

Subscriu-te al nostre butlletí per estar informat de les novetats de Barcelona Ciutat Digital