
I si… la meva vida virtual no em connecta?
Amb l’estat d’emergència sanitària provocat per la Covid-19, la interacció digital des de la intimitat forçada ha canviat la nostra relació amb les emocions, les persones i nosaltres mateixos.
Aquest és l’escenari que Marta Peirano, periodista especialitzada en tecnologies de vigilància i manipulació massiva, i Liliana Arroyo, doctora en Sociologia i investigadora en innovació digital i impacte social a Esade, aborden en el segon diàleg virtual del cicle “I si…? Cicle de converses #desdecasa”. Les sessions estan moderades per la periodista Karma Peiró.
A “I si… la meva vida virtual no em connecta?” es reflexionarà sobre temes com ara la consciència col·lectiva de l’ús de les dades i l’ús per part de les persones particulars; la necessitat de neutralitat de la xarxa; la tecnologia i la infraestructura de dades com a béns comuns; l’ètica dels algoritmes, i la generació de noves percepcions de proximitat (la llar versus la societat connectada).
“I si…? Cicle de converses #desdecasa” és un cicle que la Fundació BIT Habitat posa en marxa com a espai de conversa i reflexió a l’entorn de la situació d’emergència sanitària actual i de la transformació digital que es pot derivar d’aquest moment d’excepcionalitat.
“I SI…? CICLE DE CONVERSES #desdecasa”
SESSIÓ 2
I si... la meva vida virtual no em connecta? Com la interacció digital des de la intimitat forçada ha canviat la nostra relació amb les emocions, les persones i nosaltres mateixos. (Temes: distància social, física i digital)
Dijous 16 d’abril (17.30 h)
- Ho modera: Karma Peiró, periodista @kpeiro
- Marta Peirano, periodista @minipetite
- Liliana Arroyo, sociòloga i investigadora @Liliana_ArroyoM
MATERIAL DE REFERÈNCIA
Pots consultar aquest material de referència en relació amb els temes que abordarà la sessió:
- El enemigo conoce el sistema (llibre), de Marta Peirano
- “Contra la seductora lógica del totalitarismo”, de Marta Peirano.
- “Véneto está controlando el coronavirus porque no ha seguido a la OMS”. Entrevista amb Sergio Romagnani.
- Lessons from teen digital life in times of lockdown, Liliana Arroyo. Forbes
- “Tu no ets la teva selfie” (PDF), de Liliana Arroyo. Versió en castellà: “Tú no eres tu selfi”
- “El capitalismo de plataforma está acumulando mucho más poder y más rápido”, d’Ingrid Guardiola.
- “Judith Butler discuss the COVID-19 pandemic, and its escalating political and social effects in America”.
- “Tecnología digital, Pandemia Covid-19 y factor humano”, d’Itziar de Lecuona.
- “Normal y excepcional”, de Joan Subirats.
- “No, no estamos rompiendo internet”, de Xnet.
- “Confusión y manipulación: claves para aclarar cómo funciona la geolocalización de la app del Gobierno contra el coronavirus”
- Sopa de Wuhan. Recull d'articles de diversos autors sobre el confinament. Amb opinions de Giorgio Agamben; Slavoj Zizek; Jean Luc Nancy; Franco "Bifo" Berardi; Santiago López Petit; Judith Butler; Alain Badiou; David Harvey; Byung-Chul Han; Raúl Zibechi; María Galindo; Markus Gabriel; Gustavo Yáñez González; Patricia Manrique i Paul B. Preciado.