Campanya per dotar de recursos tecnològics infants i joves en situació vulnerable

L’Assoc. 22@Network llença la campanya "Connectem oportunitats" a favor de la Fundació IReS per lluitar contra l’escletxa digital durant la crisi per la covid-19

..
24/04/2020 - 23:13 h - Educació i estudis Districte Sant Martí

Per tal d’aconseguir que els nens i les nenes més vulnerables puguin accedir a l’ensenyament telemàtic amb els mitjans tecnològics necessaris, l’Associació 22@Network ha creat el repte Connectem oportunitats per recaptar donacions en favor de la Fundació IReS, una entitat especialitzada en l’atenció integral a famílies.

La iniciativa també convida a empreses i persones que a títol personal hi vulguin col·laborar amb el repte donant material informàtic en bon estat per a aquestes famílies.

Aconseguir que infants i joves puguin finalitzar el darrer trimestre de l’any amb les mateixes oportunitats i dotar-los dels recursos necessaris no és tan sols una necessitat d’emergència sinó que pot representar solucions i oportunitats a mitjà i llarg termini.

Assolir el repte permetrà garantir l’accés a l’educació virtual a 100 famílies amb ordinadors portàtils, tauletes, connexió a internet i contractació de dades mòbils i material escolar.

Que l’escletxa digital no faci més gran l’escletxa social

El Departament d’Ensenyament va anunciar que a partir del 14 d’abril es reprendrien les classes de manera virtual, però no totes les famílies tenen la mateixa oportunitat que els seus fills i les seves filles puguin fer un seguiment escolar de forma telemàtica.

Entre el 10 i el 15 % dels i les alumnes a Catalunya no disposen d’accés a recursos tecnològics ni connexió a internet a les seves llars. Són un total de 55.000 llars catalanes que no es poden adaptar a la nova situació durant el confinament, i la el Departament d’Ensenyament no podrà cobrir el 100% de les necessitats. Aquesta realitat posa en evidència la desigualtat d’oportunitats i posa en perill el dret a l’accés a una educació universal, integradora i equitativa.

A més de la manca d’aquests recursos, moltes de les famílies d’aquests infants i joves que es troben en etapa escolar es veuen ara privades de la seva principal font d’ingressos, i la majoria no tenen opció de teletreballar. Tanmateix, el fet de no comptar amb materials escolars bàsics afecta directament a la convivència familiar i suma més preocupacions i angoixa a la situació d’incertesa en què ens trobem.