Barcelona lluita contra la soledat

El Disseny Hub Barcelona s’uneix a la campanya “Contra la soledat, reconnectem”, que ha posat en marxa l’Ajuntament de Barcelona a través de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI.

Durant tot el mes de juliol s’instal·larà una decoració de la vidriera del Disseny Hub de peu de carrer amb un vinil, que mostrarà un missatge reivindicatiu per combatre la soledat no desitjada.

“Contra la soledat, reconnectem” té per objectiu desestigmatitzar i sensibilitzar sobre la soledat tota la ciutadania, des dels més petits fins als més grans, perquè qualsevol persona pot arribar a sentir-se sola.

La campanya s’ha basat en les dades  de l’enquesta Òmnibus 2022, que posa de manifest que 70.000 persones se senten soles sovint o molt sovint a la ciutat, amb especial afectació entre els i les joves, ja que 1 de cada 3 joves de 16 a 24 anys se sent sol, una sensació accentuada per les conseqüències de la crisi social i sanitària de la Covid-19.

Per transmetre aquest missatge a la ciutadania, l’Ajuntament de Barcelona ha organitzat diferents accions durant tot el mes de juliol, entre elles la instal·lació de plaça Universitat amb el ‘Test per reconèixer la soledat’ i un documental realitzat per Marc González i David Cabrera, que es publicarà a mitjans de juliol. També s’ha creat una nova pàgina web amb informació i recursos per identificar i combatre la soledat.

Altres notícies

Art Photo Bcn reforça el circuït fotogrà...

16/08/2022

La novena edició de l’Art Photo Bcn arriba amb novetats. Aquest...

'Tot Cor', la nova exposició d...

22/07/2022

Del 4 d'agost al 18 de setembre de 2022 el Disseny Hub Barcelona presenta per primera vegada la col·lecció...

L’ADG-FAD assessora en el concurs de la...

04/07/2022

Cada Onze de Setembre se celebra la Diada Nacional de Catalunya, un dia en què es commemora el final de la Guerra de Successió del 1714. En...

Ciència, tecnologia i sostenibilitat al...

04/07/2022

Barcelona compta amb un nou programa per impulsar el turisme científic: “Barcelona, destí ciència”.

Es tracta d’una oferta en clau...