El talent jove arriba a Horta amb ‘Dissenyem comerç’

Per potenciar el comerç de proximitat i reactivar-lo amb propostes transversals i innovadores, aquesta temporada s’ha posat en marxa una nova edició del projecte “Dissenyem comerç”. Després de la bona rebuda el passat 2021, aquest projecte que uneix escoles de disseny i eixos comercials s’ha dut a terme aquest 2022 amb Horta, Fabra Centre, el Born, Passeig de Gràcia i els centres BAU, ESDAP, l'Escola Massana i IED com a protagonistes.

La primera de les connexions d’aquesta segona ha edició ha estat entre BAU, Centre universitari d’arts i disseny de Barcelona, i l’associació de comerciants del Cor d’Horta. A “Descobreix talent” hem parlat amb participants en aquesta iniciativa: l’alumnat del grau de Disseny d’espais Gonzalo Pérez, Lucia Vera i Maria Foraster, de 21 i 22 anys; les alumnes de l’itinerari de disseny gràfic Marina Bernad i Marina Casas, de 21 anys; i l’estudiant del grau de Disseny gràfic Ariadna Payés, de 24 anys.

Tal com expliquen, després d’investigar i pensar diferents propostes, es van reunir amb els comerciants per a fer diverses sessions de codesign. “Hem tingut la sort de poder parlar amb els comerciants i amb la gent del barri durant les sessions. Això ho ha fet tot més real i ens ha ajudat a avançar en el projecte”, comenta Maria Foraster. De fet, i com diu Ariadna Payés, “les sessions de codesign que hem fet han estat molt importants pel projecte, ja que els comerciants ens han explicat i fet propostes que nosaltres no havíem pensat abans”.

 

Objectiu: humanitzar el petit comerç

D’aquesta feina prèvia, han sortit cinc propostes inicials, totes elles entorn del mateix missatge: “diferenciar el petit comerç del d’una multinacional per fer entendre al consumidor quina és la diferència i, així, humanitzar-lo”, comenta Marina Casas. La proposta final es basa en el disseny i creació de material de tipus obsequi pels consumidors, on s’expliqui a través de missatges entenedors què és el comerç local.

La iniciativa ha estat molt ben rebuda pels comerciants, “fins i tot ens han ajudat a desenvolupar i millorar les idees que teníem, ja que al final són ells qui estan en contacte amb el consumidor i el coneixen bé”, explica Marina Bernad.

Però Dissenyem comerç no és només una iniciativa per ajudar els comerciants de la ciutat, sinó que, com comenta Lucia Vera, també “és una experiència real per a nosaltres. Poder treballar el que estem estudiant fora de la universitat és un punt a favor, a més d’ajudar i potenciar un barri a través del disseny”. “A banda de fer un projecte real amb un client i un objectiu final real, també ens ha enriquit molt el fet de treballar en un equip multidisciplinari”, afegeix Gonzalo Pérez.

Podràs accedir al projecte entre l’alumat de BAU i l’eix comercial del Cor d’Horta en aquest enllaç.

Dissenyem comerç és una iniciativa impulsada per la regidoria de Turisme i Indústries Creatives, juntament amb la regidoria de Comerç, Mercats, Hisenda i Règim interior, Barcelona Activa i el Disseny Hub Barcelona.

Altres notícies

El talent jove arriba a Horta amb ‘Disse...

16/06/2022

Per potenciar el comerç de proximitat i reactivar-lo amb propostes transversals i innovadores, aquesta temporada s’ha posat en marxa una nova...

El binomi art i tecnologia

03/06/2022

L'exposició 'Manifestations: Natures and Worlds' arriba al Disseny Hub de la mà del...

CIBICO i la comunicació gràfica sostenib...

03/06/2022

Amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, que se celebra el 5 de juny, el Disseny Hub compta amb una nova cartellera efímera. Un dels...

Jorge Márquez: “És clau fer una volta cr...

03/06/2022

Jorge Márquez és Head of Experience Design de NTT Data a Europa. Aviat ens visita al Disseny Hub per participar en una de les activitats de la ...