8M Dia Internacional de les Dones
Aquí trobaràs les principals campanyes de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.
-
Campanya del 2025Sota el lema “Trenquem la precarietat”, l’any 2025, la campanya va posar el focus en la precarietat laboral i social que afecta les dones. Una problemàtica persistent i multifacètica que requereix una atenció urgent i decidida.
-
Premi 8 de MarçEs convoca cada any amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de les Dones. L’objectiu del premi és reconèixer les iniciatives i projectes orientats a la defensa i promoció dels drets de les dones, amb una temàtica diferent cada any.
-
Campanya del 2024El lema de la campanya de l’any 2024 va ser “Trenquem el sostre de vidre”, posant l’èmfasi en la segregació vertical que encara avui dia pateixen les dones, i que en dificulta l’accés a càrrecs de responsabilitat o decisió.
-
Campanya del 2023L’any 2023 la campanya ha posat l’èmfasi en la memòria feminista de Barcelona. Totes les estacions de metro i parades urbanes dels FGC han adoptat, simbòlicament, noms de dones que han deixat empremta a la ciutat.
-
Campanya del 2022L’any 2022 la campanya va posar l’èmfasi en les lluites quotidianes de les dones, en la reivindicació de les polítiques feministes cada dia de l’any i en l’economia feminista com a resposta a la precarització, aguditzada per la crisi sanitària.
-
Campanya del 2021L’any 2021 es va posar l’accent en l’onada col·lectiva, diversa i imparable formada per dones de diferents orígens i ideologies en lluita conjunta contra les desigualtats. En les dones, de tots els temps, que han lluitat i lluiten per assolir la igualtat real i efectiva.
-
Campanya del 2020El 2020 es va organitzar un cicle d’activitats amb el lema “L’ecofeminisme és la resposta” per reivindicar la necessitat d’una profunda transformació social que posi al centre la vida en totes les seves formes.
-
Campanya del 2019La campanya del 2019 va commemorar la vaga del març del 1912 coneguda com “de pa i roses” de les treballadores d’una fàbrica tèxtil de Lawrence, Massachusetts (el pa representava per a elles la lluita per les millores salarials, i les roses, millors condicions de vida).