“Feminismes!”

Exposició prorrogada fins el 5 de gener i s'organitza un cicle de visites (entrades limitades).
Exposicions. La mostra “Feminismes!” s’instal·la al Centre de Cultura Contemporània (CCCB).
“Feminismes!” reuneix les exposicions “L’avantguarda feminista dels anys 70. Obres de la Verbund Collection, Viena” i “Coreografies del gènere” i un programa extens d’activitats per posar de manifest el diàleg, les continuïtats i les ruptures entre el feminisme radical dels anys setanta i els feminismes actuals.
L’exposició destaca les fites de l’avantguarda feminista, que a la dècada dels setanta va reescriure el cànon de la història de l’art. En la mostra s’exhibeixen més de dues-centes obres de 73 artistes com Cindy Sherman, Helena Almeida, Ana Mendieta, Judy Chicago, Valie Export, Birgit Jürgenssen, Ketty La Rocca, Orlan, Gina Pane, Martha Rosler i Martha Wilson.
El CCCB ha incorporat a l’exposició vuit artistes locals: Pilar Aymerich, Eugènia Balcells, Mari Chordà, Marisa González, Eulàlia Grau, Fina Miralles, Àngels Ribé i Dorothée Selz.
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
De dimarts a diumenges i festius, excepte 18 d'octubre | d'11:00h a 20:00h | Entrada general de: 6 € Entrada reduïda: 4 € - jubilats - menors 25 anys - famílies nombroses - famílies monoparentals - carnet Jove - carnet de Biblioteques - visites grups (a partir de 15 persones) Combinada - 2 o més exposicions: 8 €. - reduïda: 6 €. Articket: 30 €. Gratuïta: - menors de 12 anys - amics del CCCB - jubilats amb Targeta Rosa - persones a l'atur - Carnet docent Generalitat - periodistes acreditats - membres de l'ICOM - diumenges de 15 a 20 h - 24 de setembre (la Mercè). |
Dilluns no festius tancat. Inauguració: dijous 18 de juliol, a les 19 h. |
|
5 de novembre, 12 de novembre, 26 de novembre, 3 de desembre, 10 de desembre | Entrada general de: 6 € 4 : menors de 25 anys, carnet Jove, jubilats i família nombrosa i monoparentalGratuït: Amics del CCCB, aturats, jubilats Targeta Rosa, carnet Docent (educació obligatòria) i carnet Discapacitat (cal passar per taquilles a recollir l'entrada, sempre que hi hagi plaça). |
Per l'activitat 'L'exposició vista per..." |
FEMINISMES! reuneix les exposicions «L´Avantguarda Feminista dels anys 70. Obres de la VERBUND COLLECTION, Viena» i «Coreografies del gènere» i un extens programa d´activitats per posar de manifest el diàleg, les continuïtats i les ruptures entre el feminisme radical dels anys setanta i els feminismes actuals.
L´exposició destaca les fites de l´avantguarda feminista que, a la dècada dels setanta, va reescriure el cànon de la història de l´art. Mostra més de 200 obres de 73 artistes com ara Cindy Sherman, Helena Almeida, Ana Mendieta, Judy Chicago, VALIE EXPORT, Birgit Jürgenssen, Ketty La Rocca, ORLAN, Gina Pane, Martha Rosler o Martha Wilson.
El CCCB ha incorporat a l´exposició vuit artistes locals: Pilar Aymerich, Eugènia Balcells, Mari Chordà, Marisa González, Eulàlia Grau, Fina Miralles, Àngels Ribé i Dorothée Selz.
--------------
L´exposició vista per...Eloy Fernández Porta, Bel Olid, Najat El Hachmi, Miquel Missé i Tania Adam
Sèrie de visites comentades a l´exposició a càrrec de persones que han reflexionat sobre el tema dels feminismes i que ens ofereixen el seu punt de vista particular sobre la mostra.
5 novembre
Eloy Fernández Porta
El gènere: norma, anomalia i progrés
12 novembre
Bel Olid
Una per a totes? Totes per a tot
26 novembre
Najat El Hachmi
Feminisme: llegat universal o dominació colonial?
3 desembre
Miquel Missé
Trans Outsiders? Buscar-se al mirall de l'art feminista
10 desembre
Tania Adam
Vaig néixer a un matriarcat i m'han educat per ser una dona com cal
Les entrades són limitades.
Més informació: aquí
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
- Adreça:
- C Montalegre, 5
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- El Raval
- Codi postal:
- 08001
- Població:
- Barcelona