Preguntes freqüents en matèria d’estrangeria un cop passat l'estat d'alarma

07/07/2020 - 11:11

Immigració. Es manté la pròrroga de les autoritzacions de residència i estada a Espanya, però canvien les mesures que fan referència a protecció internacional i sol·licituds i informes d’estrangeria.

Es manté la pròrroga de les autoritzacions de residència i estada a Espanya, però canvien les mesures que fan referència a protecció internacional i sol·licituds i informes d’estrangeria.

Un cop finalitzat l’estat d’alarma decretat pel govern davant la situació provocada per la covid-19, hi ha hagut canvis legislatius pel que fa a les mesures aplicades en matèria d’estrangeria. Concretament, els canvis fan referència a les sol·licituds de protecció internacional i estrangeria i als informes d’estrangeria emesos per la Generalitat de Catalunya.

Les mesures que sí es mantenen són les que fan referència a la vigència i pròrroga de les autoritzacions de residència i estada, entre les quals destaca la pròrroga de sis mesos dels permisos de residència i treball un cop finalitzi l’estat d’alarma.

Podeu consultar el document editat en 10 idiomes pel Servei d’Orientació i Acompanyament per a Persones Immigrades (SOAPI) per resoldre els dubtes que puguin sorgir sobre la vigència i pròrroga de les autoritzacions de residència i estada:

 Principals modificacions en matèria d’estrangeria

La resta de documents amb les FAQ editats pel SOAPI deixen de ser vigents un cop finalitzat l’estat d’alarma. Les principals modificacions són en relació amb:

Suspensió de terminis administratius: el Reial decret 537/2020 del 22 de maig aixeca la suspensió de terminis administratius i decreta la seva represa l’1 de juny. Consulteu la informació actualitzada.

Protecció internacional (asil i refugi): hi ha pròrrogues específiques i s’han reprès les cites. Consulteu lainformació actualitzada.

Informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya: el Servei d’elaboració i notificació d’informes d’estrangeria ha reprès la seva activitat en modalitat telemàtica. A més, a partir del 22 de juny es començaran a obrir novament totes les oficines d’atenció presencial i a reprendre els tràmits que estavensuspesos. Consulteu la informació actualitzada.

Si necessiteu més informació podeu contactar amb el SOAPI: