Esteu aquí

Preguntes freqüents sobre habitatge durant l'estat d'alarma

Habitatge. L’Ajuntament edita una guia per resoldre els dubtes sobre les mesures urgents en matèria d’habitatge per fer front a l’impacte econòmic provocat per la covid-19 per a les persones que viuen de lloguer o són propietàries amb una hipoteca.

L’Ajuntament de Barcelona edita una guia en deu idiomes per resoldre els dubtes sobre les mesures urgents en matèria d’habitatge per fer front a l’impacte econòmic provocat per la covid-19 per a les persones que viuen de lloguer o són propietàries amb una hipoteca.

Què passa si no puc fer front al pagament del lloguer o la hipoteca de casa meva a causa de l’impacte econòmic provocat per la covid-19? I si el meu contracte de lloguer finalitza durant l’estat d’alarma? Continuen endavant els procediments judicials i els desnonaments durant aquest temps?

Aquestes són algunes de les preguntes que es resolen amb detall al document que ha editat l’Ajuntament sobre les mesures recollides en matèria d’habitatge al Reial decret llei 11/2020 per fer front a l’impacte de la covid-19. La guia està estructurada en format FAQ (preguntes freqüents), que tracten els principals dubtes que puguin tenir les persones que no poden fer front al pagament del lloguer o de la hipoteca, o que es troben en una situació de cessament de contracte de lloguer o desnonament.

El document, publicat en deu idiomes diferents, es pot descarregar a través dels següents enllaços:

En el marc de l’estat d’alarma, l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona ha adoptat un conjunt de mesures per fer front a l’expansió de la covid-19. Podeu contactar amb l’IMHAB a través de diferents canals per gestionar casos d’emergència habitacional, reparacions i incidències urgents del parc públic i tràmits relacionats amb els ajuts i les quotes de lloguer. Consulteu els serveis en aquesta pàgina.

Comparteix aquest contingut