Informació sobre els serveis municipals de salut durant l’estat d’alarma per la COVID-19

Informació sobre els serveis municipals de salut durant l’estat d’alarma per la COVID-19

En el marc de les mesures aplicades per contenir l’expansió de la Covid-19, alguns dels serveis municipals de salut romandran tancats al públic de manera presencial, tot i que mantindran l’atenció telefònica o telemàtica per estar a prop de la ciutadania.

A continuació, es detalla la situació d’aquests serveis i com contactar-hi:

  • Servei d’odontologia i podologia municipal: romandrà tancat, a causa de l’elevat risc de transmissió en l’activitat. Tanmateix, mantindrà l’atenció telefònica. També s’està gestionant l’anul·lació i reprogramació de cites.
  • Espai d’Informació i Orientació Barcelona Cuida: romandrà tancat al públic, però mantindrà l’atenció telefònica (93 413 21 21) i telemàtica, de dilluns a divendres, de 8 a 14 h.
  • Konsulta’m: no atén presencialment, però hi podeu contactar telefònicament o per correu electrònic (Podeu consultar el telèfon i el correu del servei a cada barri).
  • Programa “Baixem al Carrer”: ha suspès les sortides per no exposar la gent gran a cap risc d’infecció, però el personal d’atenció i de voluntariat farà trucades d’acompanyament a les persones usuàries.
  • Els programes d’ajuts farmacèutics mantenen l’operatiu, al qual s’afegeix un sistema de lliurament de medicació a domicili per a persones que no poden sortir de casa.

La Direcció de Salut segueix amb preocupació l’evolució de la crisi sanitària i social i treballa per donar resposta a les demandes dels centres sanitaris, dels serveis socials i de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) que presten una atenció directa a la ciutadania. En aquest sentit, conscients de la gravetat de la situació, s’està treballant en accions específiques de suport a les entitats i als col·lectius més vulnerables.

Salut se suma a la crida de les autoritats sanitàries a la població per mantenir el confinament per contenir l’avenç de l’epidèmia i la sobrecàrrega dels sistemes d’atenció. Podeu consultar les mesures per contenir la Covid-19 en aquest enllaç.

Pel que fa als procediments administratius, tal com preveu el RD 463/20, de 14 de març, de declaració de l’estat d’alarma, queden suspesos els termes (dia concret establert per a fer un tràmit) i s’interrompen els terminis (lapse de temps durant el qual es pot fer un tràmit) durant la vigència de l’estat d’alarma.  El supòsit més habitual en què s’aplicarà aquesta previsió sobre el procediment administratiu és en el termini de justificació de les subvencions.

Mentre duri aquesta situació, totes les persones que integren l’equip tècnic de Salut continuen treballant i a prop de tots els ciutadans i ciutadanes.

Ajuntament de BarcelonaÀrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBIContactaAvís legal Accessibilitat