Informes, Estudios e Investigaciones - Observatorio Social

Observatori Social

Recerca aplicada col·laborativa per dissenyar un model pilot per aplicar i desenvolupar del model d'Atenció Integral Central en les Persones en residències per a la gent gran.

Año del documento:
2017

Recerca aplicada col·laborativa per dissenyar un model pilot per aplicar i desenvolupar del model d'Atenció Integral Central en les Persones en residències per a la gent gran.

Año del documento:
2016

Estudi diagnòstic per millorar l'acció comunitària en medi obert.

Año del documento:
2018

Una part de l'estudi està dedicada a analitzar en profunditat com les relaciones de nois i noies adolescents amb els seus progenitors i els seus iguals configuren valors i actituds i influeixen tant en les seves conductes i pràctiques com en els diferents usos del temps.

Año del documento:
2010

Traducción al castellano de la versión en lectura fácil de la Agenda de los Niños y Niñas (2ª edición) elaborada para facilitar la difusión de la Agenda a las personas con dificultades lectoras.

Año del documento:
2023

Versión completa en español de la Agenda de los niños y niñas (2ª edición). Es el documento que recoje las demandas, propuestas e ideas de los niños y niñas de la ciudad de Barcelona para mejorar el bienestar de la infancia.

Año del documento:
2023

L’Agenda dels infants (2a edició) és el document que recull les demandes, propostes i idees dels nens i nenes de la ciutat de Barcelona per millorar el benestar de la infància. És el resultat d’un procés de recerca que s’inicia amb l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona 2021 i continua amb els tallers participatius per cointerpretar els resultats de l’enquesta i elaborar propostes de millora. 

Año del documento:
2023

 L’informe de recerca “Altaveus d’Infants a les Escoles: construint espais de diàleg dels infants amb la seva comunitat educativa per millorar el benestar dels nens i nenes” és el document en el qual es recullen tots els aprenentatges extrets de l’experiència de participació dels Altaveus d’Infants a les Escoles, que forma part de la tercera fase del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”.

Año del documento:
2024

L’informe de recerca “Altaveus d’Infants a les Escoles: construint espais de diàleg dels infants amb la seva comunitat educativa per millorar el benestar dels nens i nenes” és el document en el qual es recullen tots els aprenentatges extrets de l’experiència de participació dels Altaveus d’Infants a les Escoles, que forma part de la tercera fase del programa de recerca i participació “Parlen els nens i nenes”.

Año del documento:
2024

Estudi diagnòstic per avançar en el coneixement de les distintes alternatives existents en el procés d’educació i acollida dels infants de 0 a 3 i dels seus costos, beneficis i avantatges.

Año del documento:
2015

L’Anuari 2009 del Tercer Sector Social de la ciutat de Barcelona és una eina útil i un estri de coneixement i anàlisi per a la millora d’aquest sector, pel seu dinamisme i perquè fomenta la participació de la ciutadania en la vida col·lectiva.

Año del documento:
2009

The magazine Barcelona Society number 29 dedicated to the experience of the pandemic as well as its impacts on society, includes an article about the pandemic and childhood and adolescence in the city of Barcelona This article, signed by the director of the Childhood and Adolescence Institute, Laia Pineda, and the institute researcher and coordinator of the 0-17 BCN Observatory, Elisa Stinus, reviews the situation of childhood and adolescence in the city in the context of a pandemic, based on the data from the report “Key data on childhood and adolescence 2021”, which already reflect the impact of the covid-19 crisis on the lives of children and adolescents in the city.

 

Año del documento:
2023

La revista Barcelona Societat número 29 dedicada a la vivència de la pandèmia i el que va suposar la declaració de l’estat d’alarma el març de 2020, així com els seus impactes en la societat, inclou un article sobre la pandèmia i la infància i l’adolescència a la ciutat de Barcelona. L’article, signat per la directora de l’Institut Infància i Adolescència, Laia Pineda, i la investigadora de l’institut i coordinadora de l’Observatori 0-17 BCN, Elisa Stinus, repassa la situació de la infància i l’adolescència a la ciutat en context de pandèmia, partint de les dades de l’informe Dades clau d’infància i adolescència 2021, que ja reflecteixen l’impacte de la crisi per la covid-19 en les vides dels infants i adolescents de la ciutat.

 

Año del documento:
2023

Article acadèmic sobre el Fons 0-16 i els impactes subjectius d’aquesta ajuda entre els infants, els adolescents i les seves famílies. És l’article resum de la ponència presentada al congrés de la Red Española de Política Social (REPS) que es va dur a terme a Bilbao el març de 2021.

Año del documento:
2022

L’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona publica l’Anuari Metropolità de Barcelona 2020 dedicat a l’emergència sanitària de la covid-19 i els seus impactes socioeconòmics i ecològics. Des de l’Institut Infància i Adolescència hi contribueixen amb aquest capítol sobre els impactes en la infància i adolescència de la ciutat.

Año del documento:
2021

L’article “Barcelona i l’aposta per naturalitzar espais educatius: patis verds i transformats com a refugis climàtics per estimular més educació i joc a l’aire lliure” és una reflexió al voltant de com han de ser els patis de les escoles i sobre com l’Ajuntament de Barcelona, a través del programa “Transformem els patis” està apostant per aquest model.

Año del documento:
2022

 L’article “Impactos de la crisis de la vivienda en las vidas de niños, niñas y adolescentes” és un resum de la recerca etnogràfica sobre l’emergència residencial i els seus impactes en la infància de Barcelona, presentat al congrés de la Red Española de Política Social (REPS) de l’octubre 2023.

Año del documento:
2024

Article en què s’analitza l’estratègia de Barcelona Ciutat Jugable, en clau d’innovació en política pública. L’article analitza les aquesta política de transformació de l’espai públic en benefici de la infància i de tota la ciutadania, que també ha suposat transformacions metodològiques importants. Es tracta d’un article de l’Institut Infància i Adolescència, publicat a l’Anuari 2023 de l’Institut Metròpoli titulat “Recerca urbana per transformar”.

Año del documento:
2023

 La caiguda de la taxa de fertilitat, l’augment de l’esperança de vida i els canvis en les estructures familiars obliguen a revisar les polítiques públiques. Aquesta és la idea de partida del monogràfic sobre Crisi de natalitat i diversitat familiar publicat per la revista Barcelona Metropolis. En aquest número de la revista s’hi inclou l’article “Les polítiques familiars com un assumpte públic, estratègic i rendible” de la investigadora de l’Institut Infància i Adolescència, Elisa Stinus.

Año del documento:
2024

La revista Barcelona Sociedad número 29 dedicada a la vivencia de la pandemia y a lo que supuso la declaración del estado de alarma en marzo de 2020, así como sus impactos en la sociedad, incluye un artículo sobre la pandemia y la infancia y la adolescencia en la ciudad de Barcelona. El artículo, firmado por la directora del Instituto Infancia y Adolescencia, Laia Pineda, y la investigadora del instituto y coordinadora del Observatorio 0-17 BCN, Elisa Stinus, repasa la situación de la infancia y la adolescencia en la ciudad en contexto de pandemia, partiendo de los datos del informe “Datos clave de infancia y adolescencia 2021”, que ya reflejan el impacto de la crisis por la covid-19 en las vidas de los niños, niñas y adolescentes de la ciudad.

Año del documento:
2023

Páginas

Ayuntamiento de BarcelonaÁrea de Derechos Sociales, Educación y Ciclos de VidaContactaAviso legal Accessibilidad