- Inici
- / Últimes notícies
- / Actualitat
- / Barcelona impulsa la transformació digital dels Serveis de Neteja i Gestió de residus de la ciutat
Barcelona impulsa la transformació digital dels Serveis de Neteja i Gestió de residus de la ciutat
26/11/2020 - 17:24 h
La neteja i recollida de residus és un dels serveis municipals amb major impacte sobre l’espai públic de la ciutat, així com de major dificultat pel que fa a la seva gestió. En els pròxims anys, afronta un conjunt de reptes de gran complexitat tant des del punt de vista operatiu, com organitzatiu i digital: l’estratègia Residu Zero, el foment de la recollida selectiva i la prevenció o la recuperació i reutilització de recursos, entre d’altres.
Des de l’IMI, s’ha executat aquest pla, que entrarà en vigor en els propers anys on els principals objectius són coresponsabilitzar a la societat en la minimització de la generació de residus per contribuir a la sostenibilitat i afrontar el canvi climàtic i, paral·lelament, apoderar tecnològicament al personal dels Serveis de Neteja i Gestió de Residus perquè puguin focalitzar-se en tasques estratègiques i de valor afegit. D’aquesta manera, es pretén recuperar el coneixement per anticipar, preveure i planificar els serveis de neteja i recollida de residus.
Eixos del nou model: 130 millores identificades i 40 projectes en marxa
El Pla estratègic dissenyat proposa un model de gestió amb una visió transversal dels òrgans de gestió i govern del servei, buscant agilitat en la presa de decisions. Basat en la col·laboració i coordinació entre els tècnics de la Direcció de Serveis de Neteja i Gestió de Residus i l’accessibilitat a la informació, s’han establert els següents 4 nous eixos en les més de 130 millores identificades i els 40 projectes estructurats:
- Millora en l’eficiència, eficàcia i cultura per assolir l’excel·lència en la prestació del servei.
- Lideratge actiu: implementació de l’estratègia municipal del Residu Zero.
- Gestió més àgil, transparent i orientada a les dades, fent especial èmfasi en la cooperació entre departaments.
- Proximitat als agents clau, comunicació efectiva i col·laboració, per aconseguir la rellevància necessària i impacte per a liderar el canvi.