El metro arribarà al polígon de la Zona Franca el primer trimestre del 2020

18/11/2019 - 14:22 h

Han entrat a la recta final els treballs per posar en servei comercial la primera estació de la línia 10 Sud de metro, que es preveu, donarà servei a 3.600 usuaris al dia. L'estació de la Zona Franca serà la primera en obrir les portes de les quatre estacions construïdes en el viaducte del carrer A, fins ara utilitzat com a ramal tècnic perquè els trens entrin i surtin de la seva base de manteniment.

L’estació de Zona Franca de la línia 10 Sud de metro entrarà en funcionament el primer trimestre del 2020, un cop finalitzats els darrers treballs que s’hi estan duent a terme. Una de les obres que està en curs és la instal·lació de plaques fotovoltaiques a la coberta per a la captació d’energia solar.

L’estació de la Zona Franca serà la primera en obrir les portes de les quatre estacions construïdes en el viaducte del carrer A, fins ara utilitzat com a ramal tècnic perquè els trens entrin i surtin de la seva base de manteniment.

Serà una nova ampliació de la línia 10 Sud, després de l’obertura de l’estació Ciutat de la Justícia, prevista per aquesta segona quinzena de novembre, segons van subratllar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, en la visita que hi van fer divendres passat.

Ambdós van destacar la importància d’augmentar l’oferta de transport públic en un sector d’elevada activitat econòmica i a les portes de l’entrada en vigor a la Zona de Baixes Emissions a partir de l’1 de gener de l’any que ve.

Zona d’elevada activitat econòmica

La nova estació, anomenada en fase de projecte Zona Franca Litoral, ha costat uns 40 milions d’euros i donarà servei a uns 3.600 usuaris al dia, que se sumaran als 15.000 que ja fan servir la línia 10 Sud.

A la seva zona d’influència hi ha les seus centrals de TMB i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, oficines del Consorci de la Zona Franca, nombroses naus d’empreses i alguns equipaments, a més d’una de les entrades al recinte del port. Quan arribi al seu nivell estimat d’utilització potencial, estalviarà l’emissió de 256 tones de diòxid de carboni anuals.

Pel que fa a les altres tres estacions de la L10 Sud construïdes sobre el viaducte del carrer A, la intenció de la Generalitat és destinar-hi tan aviat com sigui possible els 11 milions d’euros necessaris per finalitzar-les. En aquest sentit el govern va refermar també la voluntat de continuar les obres del tram central de la L9/10 amb el suport financer del Banc Europeu d’Inversions.

FONT: TMB