- Inici
- / Últimes notícies
- / Actualitat
- / Més bicis elèctriques per al Bicing
Més bicis elèctriques per al Bicing
07/10/2024 - 10:00 h
El servei acaba d’incorporar 500 bicicletes elèctriques per donar resposta a l’increment de demanda i, al llarg de l’any vinent, ampliarà el total de la flota fins a les 8.000 bicicletes. Les bicicletes es van presentar a la Festa de la Bici, que va tenir lloc ahir al passeig de Lluís Companys amb més de 10.000 participants.
El servei de Bicing compta amb 500 noves bicicletes elèctriques i, al llarg de l’any vinent, arribarà fins a les 8.000 bicicletes, 5.000 de les quals seran elèctriques. Els propers mesos, s’electrificaran 108 bicicletes mecàniques i se n’incorporaran 392 d’elèctriques. L’objectiu és donar resposta a l’increment de demanda registrat els darrers anys ja que, actualment, 8 de cada 10 viatges es fan amb bicicleta elèctrica, sobretot per l’expansió del Bicing als barris de muntanya.
La incorporació de més bicis elèctriques al servei de Bicing es va presentar ahir a la Festa de la Bici, la trobada anual dels amants de la bici que va reunir més de 10.000 persones! I prèviament, també es va celebrar la Bicicletada, amb més de 3.500 persones que van recórrer més de 12 quilòmetres pels carrers de la ciutat.
Noves estacions per millorar la connexió i atendre les zones de major demanda
El Bicing avança també en l’ampliació del nombre d’estacions, prioritzant les zones de major demanda del servei i aquells barris on es vol millorar la connexió.
De les 74 noves estacions previstes, ja n’hi ha 6 operatives al Parc de Montjuïc que s’acaben d’afegir a les 519 disponibles:
• Avinguda de l’Estadi, 12
• Avinguda de l’Estadi, 42
• Carrer dels Tarongers – Avinguda Miramar
• Carrer de Mandoni, 6
• Carrer de la França Xica, 4
• Carrer del Marbre, 2
I properament, sumarà dues noves estacions al Passeig Olímpic i al carrer dels Montfar. I les 66 estacions restants es començaran a instal•lar, de manera progressiva, a partir de l’any vinent i s’ubicaran a les zones de major demanda per millorar la connexió entre barris.
Districte | Noves estacions |
Eixample | 16 |
Sants – Montjuïc | 15 |
Sarrià – Sant Gervasi | 12 |
Horta – Guinardó | 11 |
Sant Martí | 9 |
Gràcia | 5 |
Les Corts | 3 |
Nou Barris | 2 |
Sant Andreu | 1 |
Total | 74 |
L’increment de 1.000 bicicletes i la instal•lació de 74 noves estacions compta amb un pressupost de 2.800.000 euros.
Un servei de manteniment intensiu que s’adapta a les necessitats
Les elèctriques registren, de mitjana, 11 usos diaris cadascuna. Per adaptar-se a aquesta realitat, l’any passat ja es van electrificar 1.000 bicicletes mecàniques i es van dur a terme actuacions de millora com ara l’optimització del procés de càrrega de les bateries i la renovació dels frens.
També es van fer millores a l’app SMOU per reduir el temps que l’aplicació triga a actualitzar la informació i per fer més àgil la retirada de les bicicletes. També s’ha incorporat un avís preventiu que informa als abonats de Bicing que, a certes hores punta, pot haver-hi baixa disponibilitat de bicicletes o ancoratges.
Gairebé 160.000 persones abonades
Barcelona és la ciutat a nivell europeu amb la major densitat d’estacions per quilòmetre quadrat i amb un nivell de rotació més alt de bicicletes. Segons l’última Enquesta de Serveis Municipals de l’Ajuntament de Barcelona, els usuaris i usuàries del Bicing puntuen el servei amb un 7.
El passat mes de setembre, de dilluns a divendres, el Bicing va registrar, de mitjana, 63.000 desplaçaments diaris –amb pics de fins a 73.000 usos–. És gairebé un 7% més que durant el mateix període de l’any passat.
El nombre d’abonats també es manté a l’alça, passant dels 102.000 amb els que va tancar el 2018 –l’any previ al llançament del nou Bicing–, fins els 159.000 que té actualment. El que suposa un increment del 56%. Durant aquest mateix període, els usos anuals han crescut un 40%, superant els 17,7 milions de desplaçaments l’any 2023. I la previsió de tancament pel 2024 és de més de 18 milions de viatges.