Si no pot veure aquest missatge correctament, si us plau faci clic aquí
Butlletí núm.102
Periodicitat: mensual
Desembre 2024
Butlletí de l'SDEA

Vilar, M. ; Visa, V. (2024). Temps de collita: un any a l’hort. Barcelona: Combel Editorial.

Temàtiques: Horts - Llibres per a infants; Conreus - Calendaris

Un hort és el lloc perfecte per descobrir el cicle de la vida, explorar les estacions i entendre la necessitat de tenir cura del medi ambient mentre ens embrutem les mans i ens divertim en el procés! Aquest llibre presenta l’activitat als horts propers als nens estructurat en quatre parts, corresponents a les quatre estacions. Inclou un calendari circular amb verdures i fruites de temporada.


Rioné, J.; Armand. (2020). El Llibre d’EscolAQUA o la història d’un pingüí que va arribar en ala delta per saber com usem l’aigua.  Tarragona: Piscina, un Petit Oceà: Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa. (Col·lecció La banyera).

Temàtiques: Aigua – Conservació - Narrativa infantil; Aigua potable - Narrativa infantil

Un llibre fresc que promou hàbits sostenibles entorn el consum de l'aigua i on de la mà d'un pingüí i el secretari d'una escriptora, descobrirem tot allò que els alumnes d'EscolAQUA fan pel nostre entorn. EscolAQUA vol introduir a la comunitat educativa el debat sobre els avantatges de l’ús d’aigua d’aixeta, des d’una perspectiva mediambiental i econòmica. 


Steinlein, C ; Becker, A. (2023). El Mundo está lleno de energía: todo sobre la fuerza que nos impulsa. Salamanca: Lóguez.

Temàtiques: Energia - Consum; Fonts d'energia; Llibres il·lustrats per a infants

Trobem energia a tot arreu: quan encenem la llum, ens movem amb bicicleta o escalfem casa nostra. Però, què és l'energia? Com es crea? Com ens arriba? i quines formes de producció i ús de l'energia hi ha per al nostre futur? Aquest llibre il·lustrat explica els conceptes bàsics més importants i mostra que, encara que l'energia és una constant en la vida quotidiana, no hem de desaprofitar-la.



Levy, D. ; Boersma, A. (2023). Aires de canvi: ajudem la Terra, la Terra ens ajuda. Alzira: Edicions Bromera.

Temàtiques: Canvis climàtics - Narrativa infantil; Carboni; Efecte hivernacle (Meteorologia) - Narrativa infantil

La Terra té un problema: hi ha massa carboni a l’aire. Per sort, la Terra compta amb uns poders sorprenents per a eliminar el diòxid de carboni de l’atmosfera. Però amb això no hi ha prou. Perquè la Terra puga continuar ajudant-nos, cal que l’ajudem nosaltres a ella. I les persones també comptem amb uns poders increïbles per a fer-ho. 


Nous recursos en préstec: jocs de gran format a l'SDEA!

Versió actualitzada del 'Joc de la Soca' del biòleg Ramon Margalef. Agafant la base del clàssic "Joc de l'oca", tenim un recurs pedagògic que vol transmetre de manera clara i lúdica el concepte de successió ecològica. El joc està integrat per 34 peces de fusta, que formen el tauler de grans dimensions; un dau i 6 fitxes de fusta de diferents colors. El muntatge del tauler segueix les 4 fases de la successió ecològica. Per a educació primària i públic familiar. Conté guió de l'educador.


Us recordem que podeu accedir a la informació sobre el tractament de les vostres dades de caràcter personal a través de l'enllaç o enllaços següents:
Si voleu gestionar les vostres subscripcions o donar-vos de baixa d’aquesta comunicació, accediu a la vostra zona personal.
Podeu contactar amb l’Ajuntament de Barcelona a través d’aquest enllaç.