Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
  • www.barcelona.cat
  • Català
  • Logo Ajuntament de Barcelona
  • www.barcelona.cat
  • Ajuntament de Barcelona

Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Canviar idioma

  • Català
  • Castellano
  • English
Skip to main content

Economia Social i Solidària

Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda

Inici
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Estratègia #ESSBCN2030
  • Impulsem l'ESS (PIESS)
    Impulsem l'ESS (PIESS)
    • Què és l’Economia Social i Solidària
    • Qui som
    • Amb quines dades ho fem
    • Pla d’Impuls de l’Economia Social i Solidària 2021-2023
    • Projectes:
      • Projectes:
      • Projectes:
      • Economies Comunitàries
      • Fira CR i ESS
      • Subvencions Enfortim l’Economia Social i Solidària
  • Recursos de Barcelona Activa
  • Finançament
    Finançament
    • Subvencions
      • Subvencions
      • Subvencions
      • Subvencions Enfortim l'Economia Social i Solidaria
      • Subvencions Impulsem el què fas
    • Finances ètiques
  • Consum Responsable
    Consum Responsable
    • Què és el consum responsable
    • Espai Consum Responsable
    • Altres equipaments i subvencions
    • Mapes i recursos
  • Som ESS: Estratègia Ciutat ESS 2030
  • Actualitat
    Actualitat
    • Agenda
    • Documentació
    • Notícies
    • Vídeos
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Estratègia #ESSBCN2030
  • Impulsem l'ESS (PIESS)
    Impulsem l'ESS (PIESS)
    • Què és l’Economia Social i Solidària
    • Qui som
    • Amb quines dades ho fem
    • Pla d’Impuls de l’Economia Social i Solidària 2021-2023
    • Projectes:
      • Projectes:
      • Projectes:
      • Economies Comunitàries
      • Fira CR i ESS
      • Subvencions Enfortim l’Economia Social i Solidària
  • Recursos de Barcelona Activa
  • Finançament
    Finançament
    • Subvencions
      • Subvencions
      • Subvencions
      • Subvencions Enfortim l'Economia Social i Solidaria
      • Subvencions Impulsem el què fas
    • Finances ètiques
  • Consum Responsable
    Consum Responsable
    • Què és el consum responsable
    • Espai Consum Responsable
    • Altres equipaments i subvencions
    • Mapes i recursos
  • Som ESS: Estratègia Ciutat ESS 2030
  • Actualitat
    Actualitat
    • Agenda
    • Documentació
    • Notícies
    • Vídeos
  1. Inici
  2. / Finançament
  3. / Subvencions

Subvencions

Enfortim l'Economia Social Solidària

Convocatòria de subvencions 2022. Del 8 de març al 7 d'abril.

L’Ajuntament de Barcelona obre la sisena convocatòria específica per enfortir i reactivar l’ESS amb la Convocatòria de subvencions 2022 del Programa de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a la reactivació i l’enfortiment  de l’economia social i solidària (ESS) i el desenvolupament de projectes d’intercooperació que desenvolupen l’Estratègia #ESSBCN2030  amb un pressupost total de 900.000 euros. 

Enfortim el vostre projecte amb subvencions de fins al 80%. Prioritzem l’enfortiment i la reactivació de l’ESS, mitjançant la creació, la consolidació, la formació, la digitalització i la intercooperació per a la creació, el desenvolupament i l’enfortiment d’ecosistemes cooperatius i clústers d’ESS i aquest any també projectes i accions d’intercooperació significatives pel desenvolupament dels Projectes de Ciutat i reptes transversals de  l’#ESSBCN2030.

Enguany es destinen un total de 900.000 euros  a subvencionar projectes que fomentin activitats d’interès públic o social per a la ciutat de Barcelona i que tinguin per finalitat reactivar i enfortir les empreses i organitzacions de l’ESS i contribuir a l’assoliment dels objectius de l’Estratègia de l’economia social i solidària a Barcelona 2030 —Reactivació i enfortiment d’una economia per a la vida a la ciutat—, així com del Pla municipal d’impuls de l’economia social i solidària a la ciutat per al període 2021-2023.
 

Iniciar el tràmit

Enllaç a la convocatòria al BOPB

Àmbit temàtic A. Enfortiment: Creació i consolidació


8.000€

Aa Creació i transformació
Creació de noves cooperatives i transformació, d’altres formes jurídiques pre-existents, en cooperatives.


10.000€

Ab Consolidació
Consolidació empresarial i escalabilitat de les iniciatives d’Economia Social i Solidària per enfortir la seva viabilitat econòmica, així com l’orientació d’aquesta consolidació a l’Acord i Estratègia #ESSBCN2030.


6.000€

Ac Formació

  • Innovació i formació per a la millora de la gestió i l’obertura de noves línies de negoci.
  • Formació grupal per a persones sòcies, treballadores i voluntàries de l’empresa/organització.
  • Despeses de matriculació del personal de l’empresa/organització en accions formatives externes o bé despeses salarials del personal de l’empresa/organització en la participació en accions formatives públiques o comunitàries sense cost de matriculació.
  • Pràctiques de les persones estudiants universitàries i de formació dual de FP en organitzacions i empreses de l’ESS.

10.000€

Ad Digitalització
Facilitar la transformació digital de les empreses ESS, així com a l'orientació d'aquesta transformació a l'Acord i Estratègia #EssBCN2030


 

Persones carregant un martell
Intercooperació

Àmbit temàtic B. Reactivació: Intercooperació


35.000€

Ba Intercooperació de 2n i major nivell
Projectes promoguts per organitzacions de l’Economia Social i Solidària o de les finances ètiques de segon nivell i superior, que contribueixin al desplegament de l’Estratègia BCN 2030 d’ESS de Barcelona, i tinguin per destinatàries a les seves organitzacions sòcies.


Bb Creació, desenvolupament i enfortiment d’ecosistemes cooperatius i clústers d’ESS

  • Disseny i preparació. 15.000€
  • Desenvolupament i enfortiment. 40.000€

NOVETAT!

25.000€

Bc Projectes i accions d'intercooperació, significatives pel
desenvolupament dels projectes de ciutat i reptes
transversals de l'Estratègia ESS 2030

Imatge
Euro

Quantia de la subvenció

La quantia de la subvenció atorgada no superarà el 80% de la despesa total, especificada a la instància i al document bàsic 3 del pressupost de projecte. En el cas que la sol•licitud presentada sobrepassi l’import màxim, es considerarà com a import sol•licitat el màxim de l'establert a la convocatòria per a cada modalitat..

S’abonarà el 100% dels imports adjudicats per a cada projecte anual, després de la resolució provisional i/o definitiva de la convocatòria.

Imatge
durada subvencions

Durada dels projectes

Els projectes han de començar l’any 2022 i poden tenir una durada màxima de 12 mesos.

Imatge
Quan on i com

Quan, on i com

El període de sol·licitud de les subvencions previst és del 8 de març al 7 d’abril de 2021. Qualsevol sol•licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit.

El tràmit s’ha de fer de manera telemàtica.

Imatge
sessions informatives

Sessions informatives

Inscriu-te aquí a les sessions informatives!

Divendres 11 de març -  de 12.00 h a 14.00 h: L’àmbit temàtic A i les seves 4 modalitats
On: Sala EMPREN , edifici Incubadora (c/Llacuna, 162)

Dilluns 14 de març -  de 16.00 h a 18.00 h: L’àmbit temàtic B i les seves 3 modalitats
On: Sala EMPREN , edifici Incubadora (c/Llacuna, 162)

Dimarts 15 de març – de 16.00 h a 18.00 h: L’àmbit temàtic A i les seves 4 modalitats
On: Online. S’enviarà enllaç a les persones inscrites. 

Dimecres 16 de març-  de 12.00 h a 14.00 h: La nova modalitat BC i networking intercooperatiu
On: Sala EMPREN , edifici Incubadora (c/Llacuna, 162)

Dijous 17 de març – de 12.00 h a 14.00 h: L’àmbit temàtic B i les seves 4 modalitats
On: Online. S’enviarà enllaç a les persones inscrites

Preguntes freqüents

  • Poden ser beneficiàries d’aquesta convocatòria de subvencions:

    • 1.1.a Les persones jurídiques que presentin projectes que persegueixin els objectius i compleixin els requisits de la convocatòria, tals com, sense caràcter limitatiu, organitzacions i empreses del tercer sector social, societats cooperatives, mutualitats, societats laborals, iniciatives d'economia comunitària i economia col•laborativa del procomú, organitzacions universitàries i educatives de caràcter públic o privat. Es valorarà que, bé sigui als estatuts o als documents similars segons la fórmula jurídica concreta, l’economia social i solidària (i/o algunes de les seves tipologies -cooperativisme, tercer sector. mutualitats, entre d’altres) en sigui el focus principal d’activitat (o un dels principals) i/ o el seu impuls, promoció, enfortiment i/o reactivació i/o el funcionament d’acord als principis de l’economia social i solidària.
    • 1.1.b Les agrupacions de persones jurídiques, públiques o privades, tals com grups cooperatius o altres formes jurídiques que agrupin organitzacions a les que es fa referència en el punt 1 d'aquest apartat, donant forma a projectes d'intercooperació o col•laboració empresarial que es basin en els principis i valors de l'economia social i solidària, d'acord amb allò que disposa l'art. 3.2 de la Normativa general de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona.
    • 1.1.c Les agrupacions de persones físiques, inclosos els/les empresaris/es individuals, en procés de constitució d’una cooperativa.
    • 1.1.d Les agrupacions de persones físiques de projectes d’economia comunitària i col•laborativa del procomú que no estiguin formalitzats.
    • 1.1.e Qualsevol persona jurídica amb un projecte de transformació en cooperativa.

    En el supòsit que es tracti d’una agrupació de persones físiques, definides en el punt 1.1.c i 1.1.d, podrà presentar la sol•licitud de subvenció una persona física individual en nom de l’agrupació, acompanyant l’acord signat de compromisos i participacions de les persones participants, si bé s’entendrà com a beneficiari/a de la subvenció municipal i assumirà les conseqüències tributàries que se’n derivin per la persona que consti com la sol•licitant de la subvenció.

    Pels beneficiaris/àries definits en el punt 1.1.c i 1.1.e s’estableix com a obligació de la subvenció la constitució de la cooperativa, registrada en el registre corresponent i l’alta censal, abans de la finalització del projecte subvencionable. Als efectes de la justificació econòmica seran admissibles les despeses facturades a nom de la persona sol•licitant i les despeses facturades a nom de la cooperativa, un cop aquesta estigui constituïda.

    Per a cada modalitat s’especifica la tipologia de persones físiques i jurídiques beneficiàries.

    Les organitzacions sol•licitants hauran d’adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris/es d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.

  • Es limita a un màxim d’una sol·licitud de subvenció per persona física o jurídica. Una mateixa persona física o jurídica només pot presentar una sol·licitud per a tota la convocatòria, bé sigui com a persona física o jurídica individual o bé com a persona física o jurídica líder d’una agrupació d’organitzacions o persones físiques (l’organització o persona física líder de l’agrupació és la persona física o jurídica que assumeix la representació legal de l’agrupació d’organitzacions o persones físiques).

    En el cas que una mateixa organització sigui sol·licitant en més d’una sol·licitud d’organització agrupada; comportarà l’exclusió de la sol·licitud de l’organització agrupada en el seu conjunt.

    En el cas que un/a mateix/a sol·licitant presenti més sol·licituds de les permeses a la convocatòria, quedarà acceptada la primera sol·licitud per rigorós ordre de registre, essent inadmeses les posteriors, per duplicitat.

  • Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s’obtinguin i el dels recursos propis que es destinaran a l’activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s’exigirà la devolució de l’excés en la part proporcional o l’ampliació de l’activitat o projecte subvencionat.

    Seran compatibles amb les subvencions mubicipals atorgades per altres projectes a la mateixa persona física o jurídica, llevat que la convocatòria estableixi el contrari.

    L’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases reguladores.

    Excepcionalment es permetrà que una organització que ja hagi presentat una sol·licitud (com a o jurídica individual o com a líder d’una agrupació) pugui participar en una altra sol·licitud com a membre d’una agrupació, però en cap cas ho pot fer com a líder de l’agrupació.

    També excepcionalment, les organitzacions que presentin una proposta a subvencionar en la modalitat Ba, podran liderar una altra proposta a subvencionar en la modalitat Bc, sempre que en aquesta modalitat Bc es presentin en agrupació amb altres persones jurídiques i signin i presentin l’acord de col·laboració per la proposta a subvencionar.

    D’acord amb el que preveu l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, totes les persones jurídiques han d’emplenar i presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca), utilitzant els formularis específics de la convocatòria i seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Tots els tràmits associats a la sol·licitud inicial i l’aportació de documentació fins a la justificació final, hauran de realitzar-se també a través de la seu electrònica.

    Només podran presentar la sol·licitud de manera presencial les persones físiques d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici del que disposa l’article 16 de la Llei 39/2015.

    En el cas que es produeixi una interrupció no planificada en el funcionament de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a partir de les 15 hores del darrer dia establert per a la realització del tràmit corresponent, aquest es podrà dur a terme durant els tres dies hàbils següents en la mateixa seu electrònica juntament amb l’acreditació del no funcionament de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. Sense perjudici de les mesures que s’adoptin en situacions excepcionals, d’acord amb l’article 12 de l’Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica de l’Ajuntament de Barcelona aprovada el 21 de desembre de 2018.

    Els documents bàsics per concórrer a la convocatòria regulada per les bases vigents i publicades, s'han de presentar mitjançant els impresos establerts i han d'estar degudament emplenats i signats per la persona representant legal de l’organització amb personalitat jurídica que es presenta o per la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud, en cas de persones físiques. Les sol·licituds que no s’emplenin i presentin per mitjans informàtics previstos a l’apartat 5.2 d’aquesta convocatòria, quedaran directament excloses i no seran admeses a tràmit.

    Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte, assenyalant un únic codi de modalitat(àmbit temàtic i modalitat) al que es vulgui concórrer.

    • Document bàsic 1: Instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació acreditativa d'aquesta declaració responsable en el moment de la sol·licitud. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 2 i 3.
    • Document bàsic 2: Formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1 i 3.
    • Document bàsic 3: Formulari de pressupost. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1 i 2.
    • Declaració de transparència: quan escaigui.
    • Document de titularitat del compte per a transferència bancària: és obligatori per a poder valorar-ho, en el cas d’aquelles organitzacions que disposin de compte amb organitzacions de les finances ètiques i/o cooperatives, donat que és un criteri de valoració d’aquesta convocatòria específica, caldrà que, obligatòriament per a poder ser valorat, es presenti el full de “Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments a creditors” amb la diligència de conformitat de l’organització de crèdit i signat i segellat per la persona representant legal de la mateixa organització o persona acreditada pel cas de les persones físiques que es presenten, per tal que aquest sigui vàlid per la seva valoració. Si no es presenta o el que es presenta no està segellat i/o signat, no serà valorable. Només es demanarà amb posterioritat a la resolució provisional, el full de sol·licitud de transferència bancària, en el moment del pagament de la subvenció concedida, si escau. En tot cas el procediment pel pagament de les subvencions, d’aplicació des del 22 d'abril de 2021, és:
    1. Persones jurídiques: amb caràcter obligatori mitjançant aquest enllaç.
    2. ersones físiques: amb caràcter preferent mitjançant aquest enllaç.

    Excepcionalment per les persones físiques serà acceptada la presentació per registre en suport paper, prèvia sol•licitud del model que Tresoreria verificarà amb l’organització bancària. Desaconsellem la presentació en suport paper per aquelles organitzacions de banca online davant la impossibilitat de verificar les dades.

    • Document d’acord de col·laboració obligatori en cas d’agrupacions de persones jurídiques:

      LLes agrupacions de persones jurídiques descrites a l’apartat 1.1.b d’aquesta convocatòria, hauran d’aportar obligatòriament per a sol·licitar la subvenció, l’acord de col·laboració signat segons el formulari que es facilita per agrupacions de persones jurídiques. En aquest casos, els acords hauran d’estar signats per cadascuna de les persones representants legals per poder ser valorats i  hauran d’indicar  la participació i aportació, si escau, de cada part de l’agrupació per a l’execució del projecte a subvencionar i l’import de la subvenció a aplicar per a cadascuna de les sòcies. S’haurà de fer menció explícita del grau de complementarietat entre les organitzacions per a la constitució de l’agrupació. Les organitzacions participants de l'acord de col·laboració són també beneficiàries i han de signar un document similar a la declaració responsable de l’organització sol·licitant, per autoritzar la consulta a les dades referents a TGSS, AEAT, IMH i justificacions anteriors, entre d’altres possibles tot i que la presenti una organització liderant el projecte a subvencionar.
      Els models d’aquests documents obligatoris estaran disponibles, dins l’any i convocatòria específica a aquest enllaç.

    Les sol·licituds que no incloguin el document bàsic 1, document bàsic 2 i document bàsic 3 i quan escaigui per la modalitat, el document de l’acord de col·laboració en cas d’agrupacions de persones jurídiques, degudament complimentats i signats, abans de la finalització del termini establert a la convocatòria, quedaran directament excloses. Els documents bàsics 1, 2 i 3 i el document d’acord de col·laboració d’agrupacions, així com la sol·licitud de transferència bancària per a pagaments a creditors vàlids a efectes de valoració, seran els que estiguin en disposició de l'administració abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    En cas de resultar beneficiari/ària, es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre i quan no consti en els registres de l'Ajuntament o de les seves organitzacions municipals.

    Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte a subvencionar, assenyalant un únic codi de modalitat (àmbit temàtic i modalitat) al que es vulgui concórrer. El “nom del projecte” a subvencionar identifica el conjunt d'accions per les quals es demana la subvenció.

    El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el/la sol·licitant, així com qualsevol canvi posterior en aquesta adreça de correu electrònica per tal de facilitar les comunicacions per part de l’Administració, respecte al projecte que s’executarà en el marc d’aquesta convocatòria específica de subvencions. 

    Igualment, la presentació de la sol·licitud pot implicar la inscripció de l’Organització al Fitxer General d’Organitzacions Ciutadanes. Conforme a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, les dades personals seran incorporades al fitxer titularitat de l’Ajuntament de Barcelona, amb la finalitat de gestionar aquestes subvencions. Els drets d’accés, rectificació i cancel·lació s’exerciran mitjançant comunicació escrita presentada en un registre municipal i adreçada a Plaça Sant Jaume, 1, 08002 Barcelona, indicant clarament en el títol “Tutela de drets LOPD” això, com el dret que es desitja exercitar.

  • És obligatori que totes les persones jurídiques presentin la sol·licitud telemàticament. Tots els tràmits associats a la sol·licitud inicial i l’aportació de documentació fins a la justificació final s’hauran d’efectuar també a través de la seu electrònica amb el seu tràmit específic assignat per l’Ajuntament.

    Excepcionalment podran presentar únicament la sol·licitud de manera presencial les persones físiques que no vulguin presentar la sol·licitud telemàticament. Tots els tràmits associats a la sol·licitud inicial i l’aportació de documentació fins a la justificació final s’hauran de realitzar també presencialment a través de qualsevol oficina d’atenció ciutadana amb registre públic. Cal demanar cita prèvia i recomanem fer-ho amb antelació suficient atesa la situació actual

  • Els projectes susceptibles d'obtenir una subvenció han de complir els requisits següents:

        • Que el projecte presentat tingui objectius i finalitats que contribueixin a, com a mínim, una de les línies estratègiques de l'Estratègia de l'economia social i solidària 2030 a Barcelona.
        • Que les activitats o els serveis que proposen complementin, aportin o millorin les actuacions municipals en les matèries que s'apunten en les bases reguladores i en la convocatòria.
        • Que les activitats es portin a terme al municipi de Barcelona i siguin d'interès general per a la ciutat de Barcelona.
        • Que els projectes subvencionats fomentin activitats d'interès públic o social i que siguin gratuïtes per a les persones participants o que en cap cas el preu suposi un obstacle per a la seva participació, buscant altres formes d'accés per a persones amb dificultats econòmiques. En el cas que hi hagi algun tipus de lucre, haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades.
        • Que els projectes subvencionats s'iniciïn dins de l'any objecte de la convocatòria i com a màxim finalitzin en 12 mesos.
        • Que els projectes o activitats especifiquin els canals d'accés i selecció de les persones participants, garantint-ne la igualtat d'oportunitats.
        • Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista i incorporin la perspectiva de gènere en les propostes.
        • Que la retribució de les persones contractades en el marc del projecte subvencionat no sigui inferior al salari mínim interprofessional, ni a l'estipulada en el corresponent conveni o marc normatiu de referència. A la convocatòria s'estableix una retribució mínima i els requisits de contractació vigents, si escau.

    A la convocatòria es detallen altres requisits específics que han de complir els projectes presentats, en alguns àmbits temàtics i/o modalitats concretes.

  •     • Només es permet presentar una única sol·licitud per a tota la convocatòria per persona física o jurídica.
        • Excepcionalment es permetrà que una entitat que hagi presentat una sol·licitud (com a persona física o jurídica individual o com a líder d’una agrupació) pugui participar en una altra sol·licitud com a membre d’una agrupació, però en cap cas ho pot fer com a líder de l’agrupació.
        • En el cas que un/a mateix/a sol·licitant presenti més sol·licituds de les permeses a la convocatòria, quedarà acceptada la primera sol·licitud per rigorós ordre de registre.
        • En el cas que una mateixa entitat sigui sol·licitant en més d’una sol·licitud d’entitat agrupada, comportarà l’exclusió de la sol·licitud de l’entitat agrupada en el seu conjunt.
        • No es pot presentar el mateix projecte a diferents àmbits de la convocatòria.
        • L’Ajuntament de Barcelona i les seves organitzacions municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període.

  • El projecte subvencionable pot tenir una puntuació màxima de 10 punts, repartida en dues parts; 4 punts de criteris generals i 6 punts de criteris específics per a cada modalitat.

    Els projectes subvencionables, en tot cas, hauran d’assolir una puntuació mínima de 6 punts globals i, per tant, els projectes que hagin obtingut una puntuació inferior no podran rebre cap subvenció.

  • Les sol·licituds que no incloguin el document bàsic 1, document bàsic 2 i document bàsic 3 i quan escaigui per la modalitat, el document de l’acord de col·laboració en cas d’agrupacions de persones jurídiques, degudament complimentats i signats, abans de la finalització del termini establert a la convocatòria, quedaran directament excloses. Els documents bàsics 1, 2 i 3 i el document d’acord de col·laboració d’agrupacions, així com la sol·licitud de transferència bancària per a pagaments a creditors vàlids a efectes de valoració, seran els que estiguin en disposició de l'administració abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte a la persona sol·licitant i al projecte presentat. Si en el moment de la presentació de la sol·licitud no s’ha aportat el formulari de projecte específic per al qual es demana subvenció serà directament exclosa, sense perjudici del que disposa l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el sentit de completar projectes no desenvolupats.

    Si en aquest mateix moment no s’ha aportat algun dels documents exigits i no es troben en poder de l’Ajuntament de Barcelona, es podran presentar fins que finalitzi el període de presentació de sol·licituds; un cop exhaurit aquest termini, s’atorgarà un període màxim i improrrogable de 10 dies hàbils per a esmenar la documentació requerida, però no es requerirà l’aportació de nous documents, sinó, en cas que sigui necessari, esmena dels documents presentats, per aclariments o manca d’informació. Aquesta documentació s’haurà de presentar pel mitjà i la forma que s’indiqui a la convocatòria. Finalitzat aquest període no s’admetrà cap document i la sol·licitud serà directament exclosa.

    Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a les bases reguladores i a la convocatòria, per tal que la Comissió de Valoració emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional.

  •  

    • Acceptar complir les obligacions fixades en les bases reguladores publicades  en data 15/02/2021 i en aquesta convocatòria específica 2022 publicada en data 8 de març de 2022.
    • Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
    • Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament i la resta de la normativa aplicable, en especial, el règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu.
    • Acreditar, amb anterioritat a l’atorgament definitiu de la subvenció, que està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Seguretat Social.
    • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis.
    • Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l’atorgament i durant el període d’execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia i/o reintegrament corresponent).
    • Justificar l’activitat realitzada i l’aplicació dels fons rebuts i del cost total dins dels terminis establerts, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.
    • Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Administració municipal.
    • Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d’inspecció i control.
    • Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
    • Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i les seves entitats municipals o d’altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos.
    • Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase següent: “Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona”, d’acord amb la normativa d’imatge corporativa de l’Ajuntament de Barcelona.
    • Informar l’òrgan gestor de la realització d’actes i jornades de difusió associats al desenvolupament del projecte, amb una antelació mínima de 15 dies, i quan es faci difusió de l’esdeveniment remetre una còpia del material gràfic, en paper o digital, perquè l’òrgan gestor l’aprovi prèviament.
    • Declarar quin règim d’IVA li és aplicable.
    • Donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en els termes en què li sigui aplicable.
    • Comunicar a l’Ajuntament, i de la forma i en el moment que es determini, d’acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques.
    • Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons la Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes.

    Les persones jurídiques o físiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa especificada a les bases reguladores publicades i a aquesta convocatòria específica

    L’Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones jurídiques o físiques beneficiàries.

    Els beneficiaris no podran alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides.

  • La reformulació no és obligatòria però sí molt recomanable.

    En el cas que l’import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l’import sol·licitat en la instància de sol·licitud i sempre que això afecti de manera no substancial l’execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d’acord amb la disminució d’aquest import. Si no es presenta aquesta reformulació, es tindrà en compte l’import total del projecte comunicat a la instància de sol·licitud a l’hora de valorar la justificació del projecte.

    No es poden sol.licitar modificacions substancials d’un projecte un cop presentat i valorat i concedida la subvenció en cap cas.
    Les desviacions del projecte es poden sol·licitar respecte al contingut, al calendari o al pressupost, i sempre que no desvirtuïn l’essència del mateix projecte aprovat, i caldrà que sempre siguin autoritzades per l’òrgan gestor. 

    Les sol·licituds de reformulació  es presentaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, seguint les indicacions i els formularis disponibles per al tràmit que s’hi disposi i contindran la justificació que motiva la sol·licitud de reformulació, memòria de projecte actualitzat, fitxa de projecte i nou pressupost. Només per a les persones físiques serà possible la sol·licitud pel Registre general de l’Ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

    La sol·licitud de reformulació es podrà realitzar durant tota la durada del projecte i sempre abans del termini d’acabament de les activitats previstes al projecte aprovat. No obstant això, es determina que els canvis que afectin el calendari d’execució del projecte només podran sol·licitar-se fins al 31 de desembre de l’any de concessió de la subvenció. No s’autoritzaran reformulacions respecte al calendari sol·licitades amb posterioritat a la data indicada.

    Tan sols en el cas de causes sobrevingudes i excepcionals que s’hauran de justificar adequadament a la sol·licitud de reformulació, es podran acceptar sol·licituds de reformulacions de calendari posteriors a la data indicada anteriorment i sempre caldrà aprovació de l’Òrgan Gestor.

    Els formularis estaran disponibles després de la publicació de la resolució definitiva.

    L’acceptació o no de les sol·licituds de reformulació serà resolta per l’òrgan gestor i es podrà comunicar per correu electrònic a l’entitat.

    En cas de silenci administratiu es considerarà de caràcter denegatori.

  • La justificació és obligatòria. Cal justificar el 100% del cost total del projecte, no només la subvenció.

    Caldrà justificar el projecte aprovat i/o reformulat com a màxim 2 mesos després d’acabar el projecte subvencionat, en un informe final justificatiu, segons els models normatius que estaran disponibles a partir de la resolució definitiva fent servir el mateix número de tràmit que el registre telemàtic genera en presentar la sol·licitud inicialment.

    La justificació de l’activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu segons el cost total del projecte, d’acord amb els models establerts i constarà del següent:

    • Instància de la justificació que inclourà una declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat que inclogui el text següent: “Les nòmines i factures aportades són les úniques originals i que no hi ha altres còpies de les mateixes nòmines i factures a efectes de justificació de subvenció presentades a altres administracions públiques. Les còpies escanejades i digitalitzades registrades com a justificants de la despesa econòmica pel cost total del projecte amb subvenció concorden amb els documents originals que estan en possessió i guarda de l’entitat beneficiària”.
    • Memòria tècnica d’actuació amb la indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts, així com de les publicacions i/o productes en relació amb el projecte executat finalment.
    • Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent:
      • Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per al desenvolupament de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. S’admetran desviacions en coherència amb la memòria tècnica i motivant-les a l’informe justificatiu tècnic i econòmic entre les diferents partides del pressupost, excepte per a aquelles partides en què la convocatòria fixi límits per tipologia de despesa elegible i les depeses indirectes, limitat al màxim del 10% sobre l’import de la subvenció atorgada per al conjunt de despeses determinades en el punt 13.3 de les presents bases reguladores.
      • Relació classificada de despeses de l’activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l’import, la data d’emissió i, si escau, la data de pagament, així com la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s’hagués atorgat d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions produïdes.
      • Detall dels ingressos que hagin finançat l’activitat subvencionada indicant-ne l’import, la data i la procedència.
      • Còpia escanejada i digitalitzada de totes les despeses i pagaments per l’import del cost total del projecte amb subvenció.
      • Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 12.000 € sense IVA en el cas de prestacions de serveis o de més de 30.000 € sense IVA en el cas d’execució d’obres, així com la memòria de justificació de la tria realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament.

    En el cas de subvencions superiors a 20.000 €, serà exigible un informe d’auditoria externa del projecte aprovat i/o reformulat.

    Comunicació de reintegrament en els supòsits d’import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte.

    L’òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades.

    En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el percentatge de l’import subvencionat que s’indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d’una diligència del representant legal de la persona jurídica o de l’agrupació de persones —físiques o jurídiques— que indicarà en quin concepte s’imputa aquesta despesa.

    En el cas de presentar nòmines, s’acompanyaran dels corresponents TC1 i TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de l’IRPF.

    En el cas de la presentació telemàtica de la justificació, les factures o documents probatoris equivalents de les subvencions atorgades, que acompanyin aquesta, caldrà que estiguin diligenciats per la persona representant legal del beneficiari o beneficiària de la subvenció, fent constar la frase “Aquest document s’ha utilitzat per justificar una subvenció atorgada per l’Ajuntament de Barcelona”.

    L’Ajuntament pot comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, la destinació de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El beneficiari o beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables).

    Les empreses i organitzacions beneficiàries de les subvencions s’hauran de comprometre a conservar els documents originals durant quatre anys, ja que podran ser requerides per part de l’Administració per aportar-los, si escau.

    La no realització de l’activitat subvencionada o l’incompliment de les condicions que van ser considerades per a l’atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part de la persona beneficiària.

  • Sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l'Ajuntament
    exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment
    següents:

    • De l'obligació de justificació (total o parcial).
    • De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.
    • De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d'altres de considerades per a l'atorgament de la subvenció.
    • De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció.
    • De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents.
    • De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció.
    • També constituirà motiu de reintegrament: la resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció.
    • La superació del percentatge fixat en les corresponents convocatòries en relació amb el cost efectiu.

    Per a fer efectiu aquests imports i en el seu cas els corresponents interessos de demora, a manca del seu reintegrament voluntari per part de l'interessat es procedirà per la via de constrenyiment.

Tens algun dubte sobre les subvencions?

Consulta'ns

Comparteix a les xarxes socials

Ajuntament de Barcelona
  • Accessibilitat
  • Avís legal