1, 2, 3... comença el teatre amb Escena Pilot

..
25/11/2022 - 10:24 h

Una setantena d’alumnes de cinc instituts públics de Barcelona i una dotzena de docents participaran a la quarta edició d’Escena Pilot, el programa de Cultura i Educació que vol impulsar la familiarització del públic adolescent amb el llenguatge escènic per tal de desenvolupar la creativitat, l’autoestima i l’autoconeixement. Al llarg del curs, l’alumnat treballarà la cocreació d’un espectacle conjunt entre diferents centres educatius de la ciutat.

El 28 de novembre el programa començarà amb la primera sessió de formació pel professorat participant. Al llarg del curs, l’equip docent rebrà diverses sessions de formació escènica per adquirir les eines que permetin treballar-ho a l’aula amb el seu alumnat, per anar construint l’espectacle final, una cocreació conjunta entre els diferents centres educatius de la ciutat, sota el lideratge d’una direcció escènica. Enguany, la persona encarregada de liderar el projecte serà Carla Rovira, actriu, dramaturga, directora teatral i pedagoga catalana. El seu recorregut artístic es completa amb una perspectiva social i crítica feminista a la pròpia escena i la societat en general.

Per la seva banda, els cinc centres educatius que participaran a Escena Pilot són els instituts Barri Besòs, Caterina Albert, Doctor Puigvert, El Joncar i Montjuïc, amb joves de tercer i quart d’ESO i primer de Batxillerat.

La proposta d’enguany d’Escena Pilot pretén fer una radiografia de la ciutat de Barcelona a partir de les experiències i vivències de l’alumnat, amb un procés de recerca sobre els espais visibles i invisibles dels barris on estan situats els centres educatius participants. A través dels descobriments generaran La Ciutat És Nostra, una dramatúrgia sobre l’espai urbà i la vida que hi succeeix. El resultat final es podrà veure el mes de maig, amb un espectacle que es presentarà davant el públic al Teatre Lliure.

Escena Pilot és una iniciativa promoguda per l’Institut de Cultura de Barcelona i el Teatre Lliure amb la voluntat que l’alumnat adolescent tingui l’oportunitat de viure una experiència teatral significativa en un entorn professional; de donar eines al professorat perquè usi el llenguatge i les tècniques teatrals a l’aula, i d’acostar la creació teatral professional a la realitat social i educativa del jovent.

Més informació