El CIP i el Desenvolupament Sostenible: projectes d’Aprenentatge-Servei del curs 2019-20

Després de la celebració de la III Jornada pel Desenvolupament Sostenible, les 5 entitats del Consell d’Innovació Pedagògica participants en el projecte d’Aprenentatge-Servei ja han començat a treballar amb l’alumnat del 3r curs del grau de Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona.

Malgrat el confinament, tant les persones responsables de les entitats com l’alumnat de la Facultat de Biologia, estan treballant des de casa i ja han elaborat una 1a memòria dels projectes. Les cinc entitats participants hi estan molt engrescades i tenen una opinió molt favorable de la implicació i bona predisposició de l’alumnat.

Els projectes del curs 2019-20 són els següents:

  • Anèl·lides: Dinamització de la Biomarató Marina 2020. Aprendre a utilitzar la plataforma Natusfera, prendre consciència de la gran diversitat existent en les àrees litorals massificades i ajudar a la zona de Barcelona en el recompte d’espècies i exemplars.
  • Fundació per l’Assessorament i l’Acció en Defensa dels Animals (FAADA): Com de sostenible és el teu menú? Creació d’una eina de càlcul a fi d’avaluar i comparar l’impacte ambiental de diferents ingredients dels menús hospitalaris.
  • Lluïsos de Gràcia: Lluïsos cap a la Transició Energètica: conscienciar l’entitat i l’entorn de l’entitat en l’aspecte de l’energia.
  • Fundació CRAM: Divulgació (realitzar un petit aparador divulgatiu de la crisi climàtica i els efectes en el món marí) i canvi sostenible (canviar alguns productes de la botiga per tal que siguin més sostenibles).
  • Museu Marítim de Barcelona: Projecte per a la millora cap a la sostenibilitat del Museu Marítim de Barcelona. Millorar aspectes que es treballen dins el museu, com són la sensibilització i l’educació de les persones treballadores en l’àmbit de la generació i gestió de residus.

A finals de maig l’alumnat haurà d’entregar la 2a memòria i es farà el possible per poder fer-ne les presentacions, ja que la UB ha posat a l’abast una eina que permet fer classes virtuals a grups nombrosos, i d’aquesta manera s’intentarà que cada grup de treball pugui presentar el seu projecte a la resta de companys i a les entitats participants.

Aquest és el segon curs de col·laboració entre el Consell d’Innovació Pedagògica (CIP) de l’Ajuntament de Barcelona i la Universitat de Barcelona (UB).

El CIP hi participa com a mediador i facilitador d’entitats de diversos àmbits que col·laboren amb el professorat de l’assignatura per tal de beneficiar l’alumnat d’un nombre d’experiències divers i enriquidor. La participació en el projecte d’Aprenentatge-Servei permet a les entitats participar en una feina que avança cap a la sostenibilitat en els diferents àmbits en què desenvolupen la seva activitat.

Compartiu aquest contingut