Plurilingüisme al món educatiu

Tenint en compte que la llengua materna implica maneres de ser, pensar i sentir, com es pot posar en valor el plurilingüisme present a les nostres escoles? Quins són els reptes de la comunitat educativa en el nostre context de pluralitat lingüística? Quines iniciatives s’hi estan donant per tal de replantejar l’enfocament lingüístic en l’àmbit educatiu?

A través de l’activitat ‘Plurilingüisme al món educatiu‘ ens aproparem al significat de pluralitat lingüística en un sentit ampli i profund, i reflexionarem sobre com aquesta realitat social pot incidir en les metodologies d’aprenentatge i en les pràctiques docents.

La taula rodona prendrà com a punt de partida una de les iniciatives que vetllen per fomentar el diàleg entre llengües i la incorporació de noves metodologies. Des de l’àmbit acadèmic, coneixerem el cas concret del grup de recerca PLURAL (Plurilingüismes Escolars i Aprenentatge de Llengües) de la Universitat de Barcelona, de la mà d’una de les seves col·laboradores, Montserrat Fons (Doctora en filosofia i ciències de l’educació).

A través de casos concrets s’abordarà com treballar el plurilingüisme dins i fora de l’aula, ja que es tracta d’una realitat social que incideix a la comunitat educativa en la seva globalitat, és a dir, implica tant l’alumnat com el professorat i les famílies.

Us esperem a tots i totes el proper divendres 21 de febrer, a les 17.30 h, a l’Espai Calàbria 66 (c. Calàbria, 66).

Inscriu-t’hi gratuïtament a través d’aquest enllaç.

Compartiu aquest contingut