Augmenta l’ús dels dispositius mòbils per pagar

La ciutadania està incorporant progressivament l’ús de dispositius mòbils, com telèfons i rellotges, per efectuar pagaments en llocs físics, malgrat que l’ús de diners en efectiu encara predomina com a principal mètode de pagament al país. Aquest és un dels resultats d’un estudi sobre els hàbits de pagament publicat pel Banc d’Espanya el 2023.

L’efectiu continua sent el mètode de pagament preferit, amb un 65% que l’utilitza diàriament. Pel que fa a les targetes, el 88% de les persones enquestades en posseeixen, però només el 32% les utilitza de forma regular. Pel que fa a l’ús de dispositius mòbils, el 24% fa servir telèfons intel·ligents o rellotges per fer pagaments.

Els motius principals pels quals la gent prefereix l’ús de l’efectiu inclouen la comoditat, el costum, el control dels despeses personals o familiars i la sensació de seguretat. En canvi, els usuaris de dispositius mòbils i de targetes destaquen principalment la comoditat com a motiu per utilitzar aquests mitjans de pagament.

L’edat juga un paper clau en la preferència per determinats mitjans de pagament. Les persones majors de 55 anys, així com aquelles amb un nivell educatiu bàsic, tendeixen a utilitzar l’efectiu de forma més habitual. L’ús diari de l’efectiu augmenta amb l’edat, passant del 48% entre els més joves fins al 77% entre els majors de 54 anys.

Les targetes són més populars entre el grup d’edat comprès entre 25 i 44 anys, i també són més utilitzades per aquelles persones amb nivells educatius més alts. El mateix passa amb l’ús diari dels dispositius mòbils, que és més comú entre els joves i les persones amb una formació acadèmica superior.

Aquestes dades provenen de l’Estudi sobre hàbits en l’ús de l’efectiu 2023 publicat pel Banc d’Espanya, que analitza detalladament els comportaments de pagament de la població espanyola en establiments físics.

Recorda que si vols millorar la gestió de la teva economia personal i familiar, et recomanem que facis el Curs Digital d’Educació Econòmica del programa EdEc.

Scroll to Top