1.200 alumnes participen als Encontres d’experiències de Petits Talents Científics

16/07/2019 - 12:23 h

S’han celebrat els dies 2 i 3 de maig a Cosmocaixa.

S’han celebrat els dies 2 i 3 de maig a Cosmocaixa, com a cloenda del curs Investiguem sobre els éssers vius: ecologia i comportament, i hi ha participat 22 escoles que han presentat els seus projectes vinculats amb els éssers vius.

Més d’un miler d’alumnes han participat als Encontres d’experiències de Petits Talents Científics que s’han celebrat els dies 2 i 3 de maig al Cosmocaixa. Els Encontres consisteixen en diferents congressos científics en els quals l’alumnat dels centres participants presenten els projectes realitzats a l’escola, en una mostra de pòsters sobre els projectes elaborats i activitats científiques per a l’alumnat Es tracta de la culminació d’un procés en el qual els docents, assessorats per professors experts en didàctica de la ciència han desenvolupat el seu projecte d’investigació.

Enguany han participat 22 centres educatius de la ciutat de Barcelona que han presentat 33 projectes tutoritzats per 47 mestres participants a Petits Talents Científics. Els projectes que han exposat són els següents:

  • Escola Sagrada Família (Els cangurs / El comportament dels ximpanzés)
  • Escola Seat (Com són fets els óssos polars per viure en el seu habitat?)
  • Escola Sagrat Cor Aldana (Els cargols / Les formigues)
  • Escola Fort Pienc (Comportament dels éssers vius: etologia dels grills)
  • Escola Heura (Canvi climàtic i ecosistemes)
  • Escola Bogatell (Les gavines del pati)
  • Escola Parc de la Ciutadella (El lèmur de cua anellada / La tortuga africana de closca tova)
  • Escola Patronat Domènech (Les floridures creixen en qualsevol condició?)
  • Escola Rius i Taulet (Els ocells que vénen a la palmera de l’escola / Comportaments en el ximpanzé mascle alfa)
  • Escola Llacuna del Poblenou (Els ocells del pati de l’escola)
  • Escola Can Fabra (Com ens poden ajudar els escarabats de la farina a viure en un món més sostenible? / El fons marí)
  • Institut-Escola Costa i Llobera (Humans i animals)
  • Escola Virolai (Quines condicions necessita el compost per tenir més cucs? Per què serveixen?)
  • Escola Frederic Mistral-Tènic Eulàlia (Els animals que venen a l’escola també aprenen? / Per què ha augmentat tant la població de senglars?)
  • Escola Can Clos (Com evolucionen els ecosistemes / Els ocells del pati)
  • Escola Fluvià (Què passaria amb el nostre espai natural si tornessin les rates?)
  • Escola Cervantes (La Vera al Cosmocaixa / Totes les formigues d’un formiguer fan la mateixa feina?)
  • Col·legi Amor de Déu (És el parc del turó de la Peira un ecosistema? / Quina espècie d’ocell és el més abundant al parc del Turó de la Peira?)
  • Escola L’Arenal de Llevant (Com afecta la temperatura ambiental a les formigues? Com afecta el moviment?)
  • Escola Reina Elisenda Virolai (La compostadora / Què els agrada als cucs de la farina?)
  • Escola Catalònia (Quins animals ens visiten a l’escola?)
  • Escola Eulàlia Bota (L’hort com a ecosistema / Els gossos i els seus comportaments)

Podreu consultar les presentacions d’aquests projectes i els d’edicions anteriors accedint a l’històric que trobareu a la pàgina http://ajuntament.barcelona.cat/educacio/ca/petits-talents-cientifics.

Petits Talents Científics, és un  programa d’actualització científica per a docents d’educació primària que ha estat organitzat per l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i per l’Obra Social ‘la Caixa’.