Aquest servei d’atenció a la ciutadania s’ha reconvertit en un servei d’assessorament telefònic: l’equip d’advocats i experts ha pogut resoldre durant la crisi sanitària els dubtes principals, donar informació de recursos i ajuts que s’han activat o derivar les consultes a organismes que podien donar un suport complementari.
A més, la unitat d’assessorament laboral, amb la col·laboració d’organitzacions sindicals, ha analitzat els casos presentats per valorar si s’ha produït alguna vulneració de drets i aportar la informació necessària per defensar-los.
El nombre de casos atesos, per districtes i perfil
La distribució territorial de les sol·licituds d’assessorament ha estat la següent:
- Nou Barris i l’Eixample (15%) són els districtes que n’han presentat més
- Sant Martí (14%)
- Sants-Montjuïc (12%)
- Horta-Guinardó i Ciutat Vella (10%)
El perfil majoritari de les persones que han fet consultes ha estat el següent:
- Un 64% han estat dones, i un 36%, homes.
- Majoritàriament d’edats compreses entre 30 i 45 anys (51%) i entre 45 i 55 anys (23%).
- En situació laboral en actiu (46%) o a l’atur (41%).
- Amb estudis secundaris (47%), universitaris (40%) o d’educació primària (13%).
El servei dels punts de defensa dels drets laborals és gratuït i s’hi accedeix amb cita prèvia trucant al telèfon 900 533 175, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores. Des d’aquest dijous, 18 de juny, l’atenció presencial als locals físics es reprendrà progressivament. Per a més informació, podeu visitar el web de Barcelona Activa.