Quin col·legi electoral em correspon, a Barcelona, per anar a votar?
Reviseu la vostra targeta censal abans d’anar a votar. Si voleu saber on heu de votar, podeu consultar-ho trucant al telèfon 010 o en el portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.
Per a les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024, el cens electoral està format per les persones empadronades a Barcelona amb data 1 de gener de 2024.
Per consultar el cens, cal disposar, com a mínim, de mitjans d’identificació de nivell baix (PIN o IdCat Mòbil) o de nivell mitjà (certificat digital) i sol·licitar-ho al portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.
En el cas que us hagin nomenat membre d’una mesa electoral, també us indicarà el càrrec que us correspon. Aquí en trobareu més informació.
Com puc saber si m’han nomenat membre d’una mesa electoral a Barcelona?
Per saber si us han nomenat membre d’una mesa electoral i quin càrrec us correspon, podeu trucar al telèfon 010 o consultar-ho a través d’aquest tràmit.
Què cal tenir en compte?
A l’hora de votar és imprescindible portar l’original del document d’identificació personal amb fotografia (DNI, passaport o permís de conduir), que és vàlid tot i que estigui caducat.
Tràmits d’urgència
Durant la jornada electoral, l’Oficina d’Atenció Ciutadana Monumental (al carrer de Sicília, 216-218) obrirà de 9 a 19 hores per atendre tràmits d’urgència, donar informació general sobre les eleccions, com ara l’horari de les votacions, resoldre consultes dels ciutadans sobre on han de votar, i expedir volants d’empadronament per a les persones que consten al padró municipal abans de la data de tancament del cens electoral i que per algun motiu no hi apareixen. En aquest darrer cas, la persona afectada ha d’anar a l’INE, que es reserva la potestat d’expedir el certificat perquè pugui votar.